Jaguar C‑X16 – mały Jag do walki z 911 ujawniony [galeria i wideo]

Niecały miesiąc temu pisaliśmy o pierwszej zapowiedzi nowego modelu Jaguara – C-X16. Brytyjski producent zdecydował się przedstawić swoje dzieło jeszcze przed targami we Frankfurcie i już teraz możemy zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi nowego konceptu z Coventry.

Jaguar C-X16
Jaguar C-X16
Mariusz Zmysłowski

07.09.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:45

Niecały miesiąc temu pisaliśmy o pierwszej zapowiedzi nowego modelu Jaguara – C-X16. Brytyjski producent zdecydował się przedstawić swoje dzieło jeszcze przed targami we Frankfurcie i już teraz możemy zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi nowego konceptu z Coventry.

C-X16 jest najkrótszym Jaguarem od 1954 roku, kiedy to produkowany był model XK-120. Całe szczęście inżynierowie nie próbowali udawać, że w środku zmieszczą się 4 osoby i zrezygnowano z umieszczania tylnej kanapy. Naturalnie, wolna przestrzeń nie będzie marnotrawiona – z tyłu znajdą się akumulatory napędu hybrydowego wzorowanego na systemie KERS, znanym z Formuły 1. Takie ulokowanie ciężkiego źródła zasilania pozwoliło na idealne rozłożenie masy auta – 50:50.

Jaguar C-X16
Jaguar C-X16

Nowy Jaguar będzie napędzany przez doładowane V6 o pojemności trzech litrów. 380 KM i 450 Nm to parametry wystarczające, by sprawnie przyspieszać, jednak gdyby kierowca doszedł do wniosku, że potrzebuje jeszcze trochę mocy, wyżej wspomniany system hybrydowy jest w stanie zapewnić chwilowy zastrzyk 95 KM i 235 Nm. Będzie to możliwe dzięki odzyskowi energii kinetycznej z hamowania. Silnik elektryczny połączony z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, przekazującą moment obrotowy na tylne koła, będzie uruchamiany na życzenie kierowcy, przez naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy. Może on również samodzielnie napędzać samochód, gdy ten porusza się z prędkością nieprzekraczającą 80 km/h (czyli np. w warunkach miejskich).

C-X16 przy masie 1600 kg będzie wstanie rozpędzić się  od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Prędkość maksymalna osiągana przez nowego Jaguara wyniesie 299 km/h. Osiągi dobre, ale czy wystarczające, by walczyć z nowym Porsche 911? Przypomnijmy, że już 991 Carrera S jest w stanie rozpędzić się do setki o 0,3 s szybciej.

Jaguar C-X16
Jaguar C-X16

Stylistyka nowego C-X16 nawiązuje do bardzo dobrze przyjętego  konceptu C-X75. Jaguar podkreśla, że ich nowe dzieło jest ewolucją wszystkiego, co najlepsze w klasycznym wzornictwie Jagów, która ma definiować przyszłość stylistyki samochodów sportowych.

Jeśli C-X16 wejdzie do produkcji, nie stanie się on – jak niektórzy przypuszczają – kolejną generacją modelu XK, ale prawdopodobnie rozpocznie zupełnie nową linię samochodów w gamie brytyjskiego producenta – XE. Z założenia ma on stanowić konkurencję dla Porsche 911 i Cayman. Więcej szczegółów zostanie podanych prawdopodobnie na zbliżających się targach we Frankfurcie.

Jaguar C-X16 Compact Sports Coupe Concept

  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
  • Jaguar C-X16
[1/43] Jaguar C-X16
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)