Samochody używaneHyundaiUżywany Hyundai i30 I - typowe awarie i problemy

Używany Hyundai i30 I - typowe awarie i problemy

Hyundai i30
Hyundai i30
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Artur Kuśmierzak

25.11.2011 22:59, aktual.: 30.03.2023 09:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli szukasz w miarę młodego, niedrogiego, kompaktowego auta o nowoczesnym designie i nie przywiązujesz większej wagi do marki, to powinna zainteresować Cię ciekawa propozycja koreańskiego Hyundai, który oferuje w tej klasie model i30. Co prawda w aucie aż roi się od drobnych niedoróbek, ale za to można je pochwalić za niezawodne jednostki napędowe i dobre własności jezdne. Hyundai i30 ma też inne zalety.

Rok później na rynku pojawiła się wersja kombi oznaczona symbolem CW. W 2009 roku Hyundai wprowadził model i30 na rynek amerykański pod nazwą Elantra Touring. Pierwszy lifting model i30 przeszedł w tym roku.

Silniki

  • R4 1,4 (109 KM)
  • R4 1,6 (126 KM)
  • R4 2,0 (143 KM)

Diesle z rodziny CRDi:

  • R4 1,6 (90- 115 KM)
  • R4 2,0 (140 KM)

Do jednostek napędowych nie można mięć większych zastrzeżeń, tu każdy wybór będzie właściwy. To jeszcze za młody egzemplarz, żeby można było mówić o jakichkolwiek problemach z silnikami lub ich osprzętem, oczywiście poza uszkodzeniem modułu sterującego pracą silnika i bardzo szybko zużywającym się sprzęgłem.

Awaryjność

W niektórych egzemplarzach, w wyniku podatnej na uszkodzenie kolumny kierowniczej podczas jazdy auto potrafi ściągać na jedną ze stron lub wydawać charakterystyczne stuki podczas skręcania. Na naganę zasługuje także słaba jakość plastików użytych do wykończenia wnętrza, które łatwo się rysują i szybko schodzi z nich srebrna farba.

Hyundai i30
Hyundai i30© mat. prasowe / Hyundai

Użytkownicy i30 skarżą się też na nagminnie przepalające się żarówki H7 – nawet w okresie kilku miesięcy. Kolejnym wrażliwym podzespołem tego modelu są radiowe czujniki ciśnienia w oponach, które przestają działać z powodu korozji. Nadwrażliwy jest także lakier, na którym nawet w stosunkowo młodych egzemplarzach pojawiają się odpryski.

W skrajnych przypadkach może nawet dojść do pojawienia się korozji dlatego przed zakupem warto dokładnie skontrolować stan powłoki lakierniczej. Podobnie jak w bliźniaczej Kii Cee'd współpracy odmawia radio, które samo się wyłącza i nie daje się już uruchomić.

Przeguby półosi napędowych to kolejne sprawiające wiele problemy elementy, które szybko łapią luzy. Przez zacinanie się sprężarki klimatyzacji podczas jej uruchamiania autem potrafi szarpać. Oprócz poważniejszych usterek znajdziemy tu też kilka niedoróbek. Parujące i pękające reflektory oraz podatne na zarysowania szyby to niestety nie wszystko, w niektórych samochodach występują też problemy z właściwym działaniem sterowania centralnego zamka.

Naszym zdaniem

Warto jednak pamiętać, że silniki to naprawdę udane konstrukcje. Poza tym nie znajdziemy tu tak na prawdę awarii dużego kalibru. Jego zalety to przyzwoita cena, młody wiek oraz 5-letnia gwarancja. Na pochwałę zasługują też wielowahaczowe zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy sprzyjające dynamicznej jeździe. Najtańsze egzemplarze Hyundaia i30 na rynku aut używanych znajdziemy za około 30 000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult