Hybrydowy Volkswagen up! na podzespołach XL1

Hybrydowy Volkswagen up! na podzespołach XL1

Hybrydowy Volkswagen up! na podzespołach XL1
Wojciech Kaczałek
25.02.2013 19:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:15

Volkswagen up! o napędzie hybrydowym ma spalać średnio 1 l/100 km.

Volkswagen up! o napędzie hybrydowym ma spalać średnio 1 l/100 km.

Jak niedawno pisaliśmy, Volkswagen zaprezentuje w Genewie produkcyjną wersję modelu XL1. W tekście podaliśmy, że najprawdopodobniej napęd z tego bardzo oszczędnego samochodu trafi także do miejskiego modelu up!.

Teraz już wiemy, że hybrydowa wersja malucha pojawi się na rynku, ale za co najmniej 18 miesięcy. Nie wiadomo jeszcze, ile pojazd ma kosztować ani w jakiej liczbie egzemplarzy rocznie będzie produkowany.

XL1, który posłuży za bazę dla hybrydowego up!, jest napędzany dwoma silnikami: 2-cylindrowym dieslem TDI o pojemności 0,8 l i mocy 48 KM oraz elektrycznym rozwijającym 27 KM. Niewielki Volkswagen ma mieć baterie umieszczone z tyłu. Jego waga będzie wynosiła mniej niż 1000 kg.

Podobno Volkswagen up! wspomagany motorem na prąd spali średnio 1 l/100 km oleju napędowego. Przy wykorzystaniu tylko napędu elektrycznego zasięg ma wynosić ok. 48 km.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)