Honda Step WGN to dowód, że minivany mają się dobrze. Przynajmniej w Japonii

Pudełkowate nadwozia o imponującej praktyczności stanowią coraz rzadszy widok na europejskich drogach. Na szczęście są rynki, gdzie minivany wciąż mają się dobrze. Powstają tam bardzo ciekawe projekty — takie jak nowa Honda Step WGN.

Pudełkowate kształty to gwarancja praktycznościPudełkowate kształty to gwarancja praktyczności
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

Z perspektywy europejskiego klienta oferta Hondy jest dość ograniczona. Na jej rodzimym — japońskim — rynku sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej. Każdy znajdzie tam coś dla siebie, a w szczególnie dobrej sytuacji będą wielbiciele minivanów, którzy właśnie zyskali najnowszą propozycję — Step WGN.

To reprezentant popularnego w Japonii segmentu pudełkowatych modeli o stosunkowo niewielkich wymiarach zewnętrznych i przestronnej kabinie. Klienci mogą wybrać cztero- lub sześcioosobową konfigurację z dwoma bądź trzema rzędami siedzeń.

Są też trzy wersje wyposażenia różniące się nie tylko liczbą dodatków, ale i przeznaczeniem. W rodzinnym, bazowym wydaniu dostaniecie np. możliwość zmiany tylnych rzędów w praktyczne łóżko. Z kolei w topowej wersji Spada kapitańskie fotele zamieniają kabinę w luksusowy salonik dla VIP-ów.

Honda Step WGN
Honda Step WGN © mat. prasowe / Honda

Nowa Honda Step WGN wyróżnia się też całkowicie płaską podłogą i sporymi, przesuwnymi drzwiami po obu stronach. Zrezygnowano za to z nietypowego systemu dostępu do bagażnika, który w poprzedniku nazywał się "waku waku doors". Było to rozwiązanie łączące cechy klapy i asymetrycznych drzwi. Teraz jest tylko typowa klapa.

Przy okazji auto też nieco urosło i zyskało szereg nowoczesnych detali w postaci oświetlenia LED czy wstawek kolorystycznych ożywiających nadwozie. Producent na razie nie zdradził szczegółowej specyfikacji, ale wiadomo, że poza standardową wersją spalinową do wyboru będzie też hybryda. Maksymalna moc to około 180 KM, więc całkiem nieźle.

Niestety, jak w przypadku wielu podobnych modeli, auto powstało z myślą o rynku azjatyckim. Nie ma szans, by trafiło do Europy. Zresztą, jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie jest SUV-em, raczej nie odniosłoby sukcesu na Starym Kontynencie.

Honda Step WGN
Honda Step WGN © mat. prasowe / Honda
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe