Honda rezygnuje z F1 w 2009 roku - oficjalnie

Wczoraj informowaliśmy Was o plotkach, które mówiły o tym, że Honda gorączkowo poszukuje kupca dla swojego teamu formuły 1. Powód takiego zachowania był prosty - koszta wyprodukowania bolidu spełniającego wszystkie aktualne normy był zbyt wysoki, no a do tego dochodzi też opłacenie całej obsługi wyścigów.

Obraz
Mateusz Gajewski

Dziś odejście jest już pewne. CEO firmy Takeo Fukui opublikował informację, w której dziękuje wszystkim fanom Hondy za wsparcie dla zespołu i jednocześnie potwierdza odejście z formuły 1.

Wczoraj informowaliśmy Was o plotkach, które mówiły o tym, że Honda gorączkowo poszukuje kupca dla swojego teamu formuły 1. Powód takiego zachowania był prosty - koszta wyprodukowania bolidu spełniającego wszystkie aktualne normy był zbyt wysoki, no a do tego dochodzi też opłacenie całej obsługi wyścigów.

Dziś odejście jest już pewne. CEO firmy Takeo Fukui opublikował informację, w której dziękuje wszystkim fanom Hondy za wsparcie dla zespołu i jednocześnie potwierdza odejście z formuły 1.

Jak dobrze wiemy starty w wyścigach F1 nie należą do najtańszych. W okresie ogólnoświatowego kryzysu, gdzie sprzedaż nowych samochodów maleje z dnia na dzień Honda nie była sobie w stanie pozwolić na wydawanie milionów dolarów, aby utrzymać zespół F1. Ostatnie zwycięstwo w Gran Prix japoński zespół odniósł w 2006 roku, dlatego też nie ma co tutaj mówić o żadnych zyskach.

Miejmy nadzieję, że oszczędzone w ten sposób pieniądze firma zainwestuje w rozwój nowych technologii, które postawią ich na nogi. Kto wie, może za kilka lat/sezonów zobaczymy powrót Hondy na tory F1?

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S