Honda NSX wraca do gry!

Hondy NSX chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Produkcja tego kultowego samochodu została zakończona w 2005 roku i od tamtej pory co jakiś czas w Internecie pojawiają się informacje o pracach nad nową generacją tego modelu. W wyniku globalnego kryzysu gospodarczego projekt ten niestety tymczasowo został schowany do szuflady. Różne źródła podają jednak informację, iż Honda potwierdziła wznowienie prac nad nową generacją NSX-a.

Honda HSV-010 GTHonda HSV-010 GT
Arkadiusz Gabrysiak

Hondy NSX chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Produkcja tego kultowego samochodu została zakończona w 2005 roku i od tamtej pory co jakiś czas w Internecie pojawiają się informacje o pracach nad nową generacją tego modelu. W wyniku globalnego kryzysu gospodarczego projekt ten niestety tymczasowo został schowany do szuflady. Różne źródła podają jednak informację, iż Honda potwierdziła wznowienie prac nad nową generacją NSX-a.

Jest to bardzo dobra wiadomość dla fanów japońskiej marki i nie tylko. Jak większość z Was zapewne pamięta, Honda zaprezentowała nawet wyścigowy model o nazwie HSV-010 GT, który był niejako testowym egzemplarzem będącym bazą pod następcą Hondy NSX.

Najprawdopodobniej za jakiś czas doczekamy się nowej generacji tego supersamochodu z kraju kwitnącej wiśni. Podobno sam prezes Hondy - pan Takashi Ito - ogłosił, że prace nad tym projektem zostały wznowione. Przypomnijmy, że model HSV-010 GT posiadał zgodny z regulaminem japońskiej serii Super GT silnik o pojemności 3,4 litra w układzie V8, który generował około 500 KM.

Miejmy nadzieję, że Honda poważnie podejdzie do tematu, gdyż NSX-a nie ma na rynku już 6 lat i od tego czasu wiele się zmieniło - nawet Lexus ma w swojej ofercie supersamochód.

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa