Honda HSV-010 GT już oficjalnie

Honda wypuściła oficjalne zdjęcia i specyfikację techniczną swojego nowego torowego dziecka, modelu HSV-010 GT, który po części jest następcą legendarnej NSX. Oficjalnie pojazd ten powstał do rywalizacji w japońskiej serii wyścigowej Super GT. Oficjalnie.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Honda wypuściła oficjalne zdjęcia i specyfikację techniczną swojego nowego torowego dziecka, modelu HSV-010 GT, który po części jest następcą legendarnej NSX. Oficjalnie pojazd ten powstał do rywalizacji w japońskiej serii wyścigowej Super GT. Oficjalnie.

Ciągle łudzę się, że Honda stworzy wersję produkcyjną i wreszcie po kilku ładnych latach nieobecności na rynku super samochodów, utrze nosa Audi R8 i Porsche 911. Cały "knyf" polega na tym, że w Super GT mogą brać udział tylko auta, których wersje cywilne są gotowe do produkcji, nie powinno więc być wielkiego problemu ze stworzeniem drogowych egzemplarzy.

HSV-010 GT jest tym, co pozostało po projekcie V10, który wstrzymano pod koniec roku 2008, ze względu na kryzys obejmujący również rynek sprzedaży samochodów. Teraz, praktycznie po roku, Honda postanowiła stworzyć skromniejszą wersję tego auta z silnikiem V8.

Jest to motor o pojemności 3.4-litra, który produkuje 500 koni mechanicznych i 392 Nm momentu obrotowego. W specyfikacji technicznej Honda podała jednak wartość "500 HP or more", czyli uzyskanie większej mocy nie powinno stanowić większego problemu. Szczególnie biorąc pod uwagę moment obrotowy, który jest dość niski w stosunku do koni mechanicznych.

Auto waży zaledwie 1100 kilogramów, wszystko zgodnie z regulaminem japońskiej serii Super GT. Sześciobiegowa, sekwencyjna skrzynia biegów operowana jest za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą.

Skrót HSV oznacza Honda Sports Velocity, taka ciekawostka.

Ciekaw jestem ile by kosztowała uliczna wersja tego potwora. Na pewno znaleźliby się na nią chętni.[block position="inside"]9350[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀