Halo Intersceptor, czyli jeżdżący, pływający i latający Veyron

Kiedy w 2001 roku na targach w Genewie Bugatti ogłosiło, że Veyron będzie najszybszym samochodem na świecie, nikt nie spodziewał się, że w niedalekiej przyszłości ktoś rozwinie tę myśl i zaprojektuje latającego i pływającego Veyrona, który potrafi osiągnąć 500 km/h.

Halo IntersceptorHalo Intersceptor
Bartosz Pokrzywiński

Kiedy w 2001 roku na targach w Genewie Bugatti ogłosiło, że Veyron będzie najszybszym samochodem na świecie, nikt nie spodziewał się, że w niedalekiej przyszłości ktoś rozwinie tę myśl i zaprojektuje latającego i pływającego Veyrona, który potrafi osiągnąć 500 km/h.

Samochody koncepcyjne tworzone przez niezależnych projektantów są jak marzenia 5-letniego chłopca zafascynowanego komiksami o tematyce science fiction. Jak się jednak okazuje, takie auta nie tylko pobudzają wyobraźnię producentów, ale również mogą stać się inspiracją dla twórców pojazdów za kilkadziesiąt lat.

Obraz

Philip Pauley, niezależny wizjoner/projektant, postanowił odpowiedzieć na pytanie, co by było, gdyby Veyron potrafił latać i pływać? Wprawdzie Halo Intersceptor, dziecko jego przemyśleń, nie jest jedynie zmodyfikowanym najszybszym samochodem na świecie. Od Bugatti Philip zapożyczył jedynie tył, reszta jest już zupełnie inna.

Halo Intersceptor rozpędza się do pierwszej setki w 2,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 500 kilometrów na godzinę. Auto jest jednocześnie niejako stacją bazową, którą można montować w kilku konstrukcjach, co umożliwia stworzenie samolotu, helikoptera, a nawet łodzi pędzącej z prędkością 117 kilometrów na godzinę.

Trudno jest określić, czy tego typu wizja ma szanse kiedykolwiek ujrzeć światło dzienne. Na pewno ucieszyliby się z niej bardzo leniwi miliarderzy, którzy, nie wychodząc z samochodu, mogliby zwiedzić cały świat.[block position="inside"]8609[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa