GWA Tuning wskrzesi Mercedesa C111!

Amerykańska firma GWA Tuning zamierza wskrzesić unikatowy prototyp Mercedesa o nazwie kodowej C111. Oto pierwsze wizualizacje samochodu nazwanego Ciento Once.

GWA Ciento Once
GWA Ciento Once
Arkadiusz Gabrysiak

07.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:02

Amerykańska firma GWA Tuning zamierza wskrzesić unikatowy prototyp Mercedesa o nazwie kodowej C111. Oto pierwsze wizualizacje samochodu nazwanego Ciento Once.

Model C111 był pojazdem eksperymentalnym Mercedesa, który powstał pod koniec lat 60., a kolejne generacje tego prototypu powstawały także w latach 70.  Początkowo inżynierowie wyposażyli C111 w silnik Wankla, jednak później zdecydowano się także na testowe turbodoładowane silniki wysokoprężne i mocne silniki benzynowe. Dzięki niskiemu współczynnikowi powietrza, jeden z prototypów z 500-konnym silnikiem benzynowym w układzie V8 w 1979 roku osiągnął prędkość maksymalną 403,78 km/h!


Trzy generacja prototypu Mercedesa C111
Trzy generacja prototypu Mercedesa C111

Samochód ze swoim sportowym wyglądem, drzwiami typu gullwing i świetnymi osiągami nigdy nie trafił do produkcji. W 1991 roku Mercedes zaprezentował nawet koncepcyjny model C112, jednak i z niego zrezygnowano. Firma GWA Tuning z Texasu postanowiła stworzyć dzisiejszą interpretację modelu C111. Jak na razie zaprezentowano jedynie komputerowe wizualizacje, ale samochód znajduje się już we wczesnej fazie produkcji.

Jak widzicie na zdjęciach, Ciento Once dość wyraźnie bazuje na wyglądzie swojego pierwowzoru, co w tym przypadku jest bardzo dobrą wiadomością. Nie zrezygnowano także z otwieranych do góry drzwi typu gullwing. Pojazd będzie najprawdopodobniej napędzany centralnie umieszczonym silnikiem Mercedesa - konkretniej jednostką w układzie V12 o mocy 408 KM. Za przekazywanie napędu posłuży natomiast 6-biegowa przekładnia Cima H.

GWA Ciento Once
GWA Ciento Once

Nadwozie Ciento Once będzie wykonany z aluminium, dzięki czemu jego masa nie powinna przekraczać 1400 kilogramów. Ponadto, zarówno regulowane zawieszenie jak i hamulce zostały "pożyczone" z modelu S55 AMG. Pojazd będzie osadzony na 19-calowych felgach aluminiowych z przodu (265/35) i 20-calowych z tyłu (295/30). Producent zamierza wyposażyć Ciento Once w spoiler tylny, który podobnie jak w innych supersamochodach, będzie wysuwał się dopiero przy odpowiednich prędkościach.

GWA Ciento Once
GWA Ciento Once

W środku Ciento Once będziemy mogli znaleźć sportowe fotele wykonane z włókna węglowego, podświetlane wewnętrzne listwy progowe z nazwą modelu oraz aluminiowe pedały. Cała kabina będzie wykonana w stylu retro, jednak z nowoczesnymi akcentami.

Plany tunera GWA zakładają wyprodukowanie tylko jednego modelu Ciento Once, jednak zapewne jeśli znajdą się bogaci klienci to i to założenie może się jeszcze zmienić. Na razie czekamy na powstanie prawdziwego samochodu oraz ogłoszenie jego osiągów. Zapowiada się ciekawy model.

GWA Ciento Once
GWA Ciento Once
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)