Geneza wierzgającego konia - historia logo Ferrari [wideo]

Logo Ferrari to charakterystyczny symbol, który jest rozpoznawalny na całym świecie. Nie tylko wśród fanów motoryzacji - symbol czarnego, wierzgającego konia na żółtym tle to dla większości z nas obiekt marzeń i westchnień, który (jak uczą nas hollywoodzkie produkcje) jest przepustką do świata luksusu. Jeśli jesteście ciekawi jaka jest geneza logo Ferrari to zapraszam do lektury popartej oficjalnym materiałem wideo włoskiej marki.

Ferrari Logo
Ferrari Logo
Arkadiusz Gabrysiak

24.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:21

Logo Ferrari to charakterystyczny symbol, który jest rozpoznawalny na całym świecie. Nie tylko wśród fanów motoryzacji - symbol czarnego, wierzgającego konia na żółtym tle to dla większości z nas obiekt marzeń i westchnień, który (jak uczą nas hollywoodzkie produkcje) jest przepustką do świata luksusu. Jeśli jesteście ciekawi jaka jest geneza logo Ferrari to zapraszam do lektury popartej oficjalnym materiałem wideo włoskiej marki.

Podobno Enzo Ferrari opowiedział tę historię tylko raz, a więc czytajcie uważnie.

Historia sięga czasów Pierwszej Wojny Światowej, kiedy to utalentowany włoski pilot - Francesco Baracca szlifował swoje umiejętności i szybko stał się włoskim bohaterem. Jako as przestworzy na boku swojego samolotu namalował czarnego, wierzgającego konia. Niestety na krótko przed zakończeniem wojny - 19 czerwca 1918 roku samolot Francesco został zestrzelony, jednak jego legenda przeżyła.

Obraz

W 1923 roku Enzo Ferrari poznał rodziców włoskiego bohatera. Jego ojciec powiedział: "Ferrari, umieść symbol czarnego konia na swoich samochodach. Przyniesie Ci szczęście." Enzo postanowił posłuchać tej rady, a sam dodał żółte tło - kolor Modeny. W 1932 roku logo w kształcie tarczy z wierzgającym rumakiem na żółtym tle pojawiło się po raz pierwszy na przygotowanym przez zespół Scuderia Ferrari wyścigowym samochodzie marki Alfa Romeo podczas Grand Prix Spa.

W 1947 roku zadebiutował pierwszy produkcyjny model Ferrari - 125 S. Nie mogło i tutaj zabraknąć charakterystycznego logo, które zostało poddane niewielkim modyfikacjom. Zamiast kształtu tarczy zdecydowano się na prostokąt, a na górze dodano kolory włoskiej flagi. Litery S i F na dole (Scuderia Ferrari) zastąpiono słowem Ferrari. Od tego czasu na wszystkich samochodach tego kultowego producenta samochodów sportowych możemy znaleźć charakterystyczny symbol czarnego, wierzgającego konia na żółtym tle.

The genesis of the Ferrari brand / La genesi del marchio Ferrari

Źródło: Youtube

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)