Geneza wierzgającego konia - historia logo Ferrari [wideo]

Logo Ferrari to charakterystyczny symbol, który jest rozpoznawalny na całym świecie. Nie tylko wśród fanów motoryzacji - symbol czarnego, wierzgającego konia na żółtym tle to dla większości z nas obiekt marzeń i westchnień, który (jak uczą nas hollywoodzkie produkcje) jest przepustką do świata luksusu. Jeśli jesteście ciekawi jaka jest geneza logo Ferrari to zapraszam do lektury popartej oficjalnym materiałem wideo włoskiej marki.

Ferrari LogoFerrari Logo
Arkadiusz Gabrysiak

Logo Ferrari to charakterystyczny symbol, który jest rozpoznawalny na całym świecie. Nie tylko wśród fanów motoryzacji - symbol czarnego, wierzgającego konia na żółtym tle to dla większości z nas obiekt marzeń i westchnień, który (jak uczą nas hollywoodzkie produkcje) jest przepustką do świata luksusu. Jeśli jesteście ciekawi jaka jest geneza logo Ferrari to zapraszam do lektury popartej oficjalnym materiałem wideo włoskiej marki.

Podobno Enzo Ferrari opowiedział tę historię tylko raz, a więc czytajcie uważnie.

Historia sięga czasów Pierwszej Wojny Światowej, kiedy to utalentowany włoski pilot - Francesco Baracca szlifował swoje umiejętności i szybko stał się włoskim bohaterem. Jako as przestworzy na boku swojego samolotu namalował czarnego, wierzgającego konia. Niestety na krótko przed zakończeniem wojny - 19 czerwca 1918 roku samolot Francesco został zestrzelony, jednak jego legenda przeżyła.

Obraz

W 1923 roku Enzo Ferrari poznał rodziców włoskiego bohatera. Jego ojciec powiedział: "Ferrari, umieść symbol czarnego konia na swoich samochodach. Przyniesie Ci szczęście." Enzo postanowił posłuchać tej rady, a sam dodał żółte tło - kolor Modeny. W 1932 roku logo w kształcie tarczy z wierzgającym rumakiem na żółtym tle pojawiło się po raz pierwszy na przygotowanym przez zespół Scuderia Ferrari wyścigowym samochodzie marki Alfa Romeo podczas Grand Prix Spa.

W 1947 roku zadebiutował pierwszy produkcyjny model Ferrari - 125 S. Nie mogło i tutaj zabraknąć charakterystycznego logo, które zostało poddane niewielkim modyfikacjom. Zamiast kształtu tarczy zdecydowano się na prostokąt, a na górze dodano kolory włoskiej flagi. Litery S i F na dole (Scuderia Ferrari) zastąpiono słowem Ferrari. Od tego czasu na wszystkich samochodach tego kultowego producenta samochodów sportowych możemy znaleźć charakterystyczny symbol czarnego, wierzgającego konia na żółtym tle.

The genesis of the Ferrari brand / La genesi del marchio Ferrari

Źródło: Youtube

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł