Genewa 2010: Audi A1 E-Tron czy Polo BlueMotion?

Wygląda na to, że Audi coraz śmielej poczyna sobie w tworzeniu ekologicznych concept carów. Niemiecki producent zaprezentował na targach w Genewie trzecią wizję elektrycznego auta, tym razem padło na model A1. Ten concept jest jednak czymś pomiędzy hybrydą, a czystym gniazdkowozem.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że Audi coraz śmielej poczyna sobie w tworzeniu ekologicznych concept carów. Niemiecki producent zaprezentował na targach w Genewie trzecią wizję elektrycznego auta, tym razem padło na model A1. Ten concept jest jednak czymś pomiędzy hybrydą, a czystym gniazdkowozem.

Frankfurt Motor Show 2009, to właśnie tam Audi odsłoniło R8 e-Tron, elektryczny samochód sportowy. Dalej targi w Detroit i do gamy eko conceptów dołącza dwuosobowy, mniejszy e-Tron. Genewa 2010 i mamy już trzecią propozycję.

Podobnie jak wcześniejsze e-Trony, tak i ten korzysta z napędu elektrycznego. Nie jest on wprawdzie sprinterem, nie ma rewelacyjnych osiągów, służy po prostu do przemieszczania się.

Auto napędza umieszczony z przodu silnik elektryczny o mocy 102 koni mechanicznych i 240 Nm momentu obrotowego. Baterie litowo-jonowe, system odzyskiwania energii podczas hamowania i wszystkie tego typu nudne rzeczy. To jednak nie wszystko. Audi postanowiło zamontować również jednostkę benzynową. Jest to silnik rotacyjny (Wankla) o pojemności 254cc, służy on do doładowywania baterii.

Pojazd, który waży 1190 kilogramów osiąga pierwszą setkę w 10.2-sekundy i maksymalnie  rozpędzi się do 130 kilometrów na godzinę. Zasięg?

Jeżeli baterie wspomożemy odrobiną mocy z silnika Wankla, wówczas będziemy mogli przejechać nawet 200 kilometrów osiągając średnie spalanie na poziomie 1.9-litra na setkę, czyli tyle co kot napłakał. Emisja CO2 na poziomie 45g/km.

Wszystko ładnie, pięknie, naprawde lubię wszystkie trzy e-Trony. Jednak skoro auto i tak spala pali 2 litry benzyny, to czy nie lepiej byłoby kupić na pewno tańsze Polo BlueMotion, które zadowoli się 3.3-litrami oleju napędowego na setkę? Mamy wówczas nieograniczony zasięg i na pewno mniej problemów.[block position="inside"]9207[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟