Detroit 2010: Młodszy brat Audi e-Tron

Zaledwie kilka miesięcy po zaprezentowaniu na targach we Frankfurcie R8 e-Tron, Audi pokazało drugi pojazd z napędem elektrycznym. Nazwa się nie zmieniła, zmienił się za to rozmiar oraz napęd. Samochód został odsłonięty na Detroit Motor Show.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Zaledwie kilka miesięcy po zaprezentowaniu na targach we Frankfurcie R8 e-Tron, Audi pokazało drugi pojazd z napędem elektrycznym. Nazwa się nie zmieniła, zmienił się za to rozmiar oraz napęd. Samochód został odsłonięty na Detroit Motor Show.

E-Tron bazujący na Audi R8 mierzy 4.26-metra długości, 1.9-metra szerokości i 1.23-metra wysokości. Frankfurckie Audi napędzają cztery silniki elektryczne, rozlokowane po dwa na obu osiach o łącznej mocy 313 koni mechanicznych i 4500 Nm momentu obrotowego. W efekcie pierwsza setka na liczniku pojawia się już po 4.8-sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 kilometrów na godzinę.

Audi postanowiło jednak upakować serce bardzo udanego e-Trona do czegoś mniejszego. Wybór padł na TT-podobną karoserię, która wygląda naprawdę zgrabnie. Zaledwie 3.93-metra długości, 1.78-metra szerokości i 1.22-metra wysokości stawia nowego gniazdkowoza nawet pod oryginalnym TT.

Dzięki zastosowaniu bardzo lekkich materiałów udało się uzyskać wagę 1350 kilogramów, z czego 399 kg ważą same baterie. Służą one do napędu dwóch, a nie czterech silników elektrycznych, które umieszczone zostały na tylnej osi. Łącznie produkują 204 konie mechaniczne i 2650 Nm momentu obrotowego.

To pozwala e-Tronowi na osiągnięcie pierwszej setki w 5.9-sekundy i rozpędzenie się do 200 kilometrów na godzinę. Baterie wystarczają na około 250 kilometrów, a czas ich ładowania w domowym gniazdku 230V wynosi 11 godzin. Audi twierdzi, że przy użyciu specjalnej stacji dokującej można skrócić proces ładowania do zaledwie dwóch godzin!

Taki gniazdkowóz to ja rozumiem! Lekki, niewielki, szybki i nawet praktyczny, 250 kilometrów to już coś. Frankfurcki e-Tron wchodzi do limitowanej produkcji w 2012 roku, jak będzie z jego mniejszym i ładniejszym odpowiednikiem? Czas pokaże.[block position="inside"]9370[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów