Detroit 2010: Młodszy brat Audi e-Tron

Zaledwie kilka miesięcy po zaprezentowaniu na targach we Frankfurcie R8 e-Tron, Audi pokazało drugi pojazd z napędem elektrycznym. Nazwa się nie zmieniła, zmienił się za to rozmiar oraz napęd. Samochód został odsłonięty na Detroit Motor Show.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Zaledwie kilka miesięcy po zaprezentowaniu na targach we Frankfurcie R8 e-Tron, Audi pokazało drugi pojazd z napędem elektrycznym. Nazwa się nie zmieniła, zmienił się za to rozmiar oraz napęd. Samochód został odsłonięty na Detroit Motor Show.

E-Tron bazujący na Audi R8 mierzy 4.26-metra długości, 1.9-metra szerokości i 1.23-metra wysokości. Frankfurckie Audi napędzają cztery silniki elektryczne, rozlokowane po dwa na obu osiach o łącznej mocy 313 koni mechanicznych i 4500 Nm momentu obrotowego. W efekcie pierwsza setka na liczniku pojawia się już po 4.8-sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 kilometrów na godzinę.

Audi postanowiło jednak upakować serce bardzo udanego e-Trona do czegoś mniejszego. Wybór padł na TT-podobną karoserię, która wygląda naprawdę zgrabnie. Zaledwie 3.93-metra długości, 1.78-metra szerokości i 1.22-metra wysokości stawia nowego gniazdkowoza nawet pod oryginalnym TT.

Dzięki zastosowaniu bardzo lekkich materiałów udało się uzyskać wagę 1350 kilogramów, z czego 399 kg ważą same baterie. Służą one do napędu dwóch, a nie czterech silników elektrycznych, które umieszczone zostały na tylnej osi. Łącznie produkują 204 konie mechaniczne i 2650 Nm momentu obrotowego.

To pozwala e-Tronowi na osiągnięcie pierwszej setki w 5.9-sekundy i rozpędzenie się do 200 kilometrów na godzinę. Baterie wystarczają na około 250 kilometrów, a czas ich ładowania w domowym gniazdku 230V wynosi 11 godzin. Audi twierdzi, że przy użyciu specjalnej stacji dokującej można skrócić proces ładowania do zaledwie dwóch godzin!

Taki gniazdkowóz to ja rozumiem! Lekki, niewielki, szybki i nawet praktyczny, 250 kilometrów to już coś. Frankfurcki e-Tron wchodzi do limitowanej produkcji w 2012 roku, jak będzie z jego mniejszym i ładniejszym odpowiednikiem? Czas pokaże.[block position="inside"]9370[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł