Ford opublikował dane techniczne sportowego modelu GT
Ford nareszcie, długo po premierze opublikował dane techniczne sportowego modelu GT. Silnik 3.5 EcoBoost generuje moc 656 KM i 746 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna ma wynosić 348 km/h.
Pod każdym względem nowy Ford GT góruje nad swoim poprzednikiem. Jest mocniejszy o prawie 100 KM, a momentu obrotowego jest o 188 Nm więcej. Wyższa jest także prędkość maksymalna o 18 km/h, a to wszystko z silnikiem EcoBoost o pojemności mniejszej o prawie dwa litry.
Aluminiowy motor 3.5L Twin Turbocharged EcoBoost V6 wyposażono w system zmiennych czasów otwarcia zaworów i doładowanie. Ma pojemność dokładnie 3497 cm3, przy wymiarach cylindra 92,51 x 86,7 mm (średnica x skok tłoka). Stopień sprężania wynosi 9,0. Jednostka generująca 656 KM przy 6250 obr./min. oraz 746 Nm przy 5900 obr./min. współpracuje z dwusprzęgłową, 7-stopniową przekładnią Getrag 7DCL750.
Ford opublikował również dokładne dane dotyczące nadwozia, które przedstawiamy w tabeli na końcu artykułu. Samochód waży 1385 kg, co daje współczynnik masy do mocy na poziomie 2,11 kg na KM. Natomiast współczynnik oporu powietrza wynosi Cd=0,35 przy ustawieniu do jazdy z wysoką prędkością. Przypominam, że Ford GT został wyposażony w aktywne zawieszenie i aerodynamikę.
Zwieszenie jest w pełni niezależne, z podwójnymi wahaczami (górny i dolny) na koło i elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Prześwit może być ustawiany w dwóch położeniach, czyli normalnym i do szybkiej jazdy, z obniżeniem o 51 mm. Standardowo wynosi on 119 mm.
Układ kierowniczy ma przełożenie 14,8:1, a wspomaganie nie jest elektryczne, lecz hydrauliczne. Przednie tarcze hamulcowe mają rozmiar 394 x 36 mm i współpracują z sześciotłoczkowymi zaciskami, natomiast tylne o wymiarze 360 x 32 mm zaciskają cztery tłoczki. Układ przygotowała firma Brembo.
Dostawcą ogumienia jest Michelin, który zaprojektował mieszankę z bieżnikiem Pilot Sport Cup 2 o rozmiarze 245/35R20 z przodu i 325/30R20 z tyłu. Opony te są założone na obręcze kół w rozmiarze odpowiednio 20 x 8.5 cala i 20 x 11.5 cala.
Poza suchymi danymi technicznymi, Ford poinformował o tym, że GT został przygotowany nie tylko do osiągnięcia najwyższej prędkości maksymalnej w historii aut produkcyjnych amerykańskiego koncernu. Jest też bardzo szybki na torze, co mają potwierdzać wyniki prób prowadzonych na kanadyjskim Calabogie Motorsports Park. Oto wyniki najszybszych okrążeń Forda GT i jego najmocniejszych konkurentów:
- Ford GT: 2:09,8 min
- McLaren 675LT: 2:10,8 min
- Ferrari 458 Speciale: 2:12,9 min
Tym samym wiemy już, jakie samochody Ford wybrał sobie za rywali modelu GT. Trzeba przyznać, że godnych w walce na torze. Ciekaw jestem, jak wypadłby na tle konkurentów o nieco innej koncepcji rozmieszczenia układu napędowego, na przykład Porsche 911 Turbo S czy rewelacyjnego ostatnimi czasy Mercedesa-AMG GT R.
*Producent podaje konkretnie wartość 647 hp oraz 550 lb-ft
Silnik i napęd: | |
---|---|
Układ i doładowanie: | V6, doładowany |
Rodzaj paliwa: | Benznyna |
Ustawienie: | Wzdłużnie, centralnie |
Rozrząd: | DOHC 24V |
Objętość skokowa: | 3497 cm³ |
Moc maksymalna: | 647 hp przy 6250 RPM (656 KM) |
Moment maksymalny: | 550 lb-ft przy 5900 RPM (746 Nm) |
Skrzynia biegów: | 7-biegowa, dwusprzęgłowa |
Typ napędu: | Na tylne koła |
Hamulce przednie: | Tarczowe, wentylowane 394 x 36 mm, zaciski 6-tłoczkowe |
Hamulce tylne: | Tarczowe, wentylowane 360 x 32 mm, zaciski 4-tłoczkowe |
Zawieszenie przednie: | Niezależne, 2-wahaczowe |
Zawieszenie tylne: | Niezależne, 2-wahaczowe |
Średnica zawracania: | 12,19 m |
Koła, ogumienie przednie: | 245/35 R20 Michelin Pilot Sport Cup 2 |
Koła, ogumienie tylne: | 325/30 R20 Michelin Pilot Sport Cup 2 |
Masy i wymiary: | |
Typ nadwozia: | Coupé |
Liczba drzwi: | 2 |
Masa własna: | 1385 kg |
Długość: | 4763 mm |
Szerokość: | 2004 mm bez lusterek 2238 mm z listerkami |
Wysokość: | 1110 mm (ustawienie standardowe) 1059 mm (zawieszenie opuszczone) |
Rozstaw osi: | 2710 mm |
Rozstaw kół przód/tył: | 1694 / 1661 mm |
Pojemność zbiornika paliwa: | 57,5 l |