Nowy Ford Focus ST ma 280 KM i manualną skrzynię biegów. Jest też wersja kombi
Blisko rok po premierze czwartej generacji Forda Focusa debiutuje jego mocniejsza wersja. Model ST bierze na celownik kompaktowe hot hatche i stawia na wszechstronność. Łącznie producent przygotował sześć wersji auta.
18.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:48
Ford długo kazał nam czekać na nowego Focusa ST, ale wygląda na to, że było warto. Nowy model może mieć pod maską benzynowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3 litra i 280 KM lub diesla 2,0 o mocy 190 KM. Każdy z nich będzie można sparować z 6-biegowym manualem lub 7-stopniowym automatem. Niezależnie od napędu, auto będzie mogło występować jako 5-drzwiowy hatchback lub kombi.
Stylistycznie usportowiony Focus przypomina wersję ST-Line, choć są subtelne różnice, jak np. dwie końcówki układu wydechowego czy więcej czarnych elementów w przednim zderzaku. W środku w oczy rzucają się fotele kubełkowe Recaro i mięsista kierownica. Auto jest też niżej zawieszone.
Nowy Focus dobrze jeździ, a w wersji ST ma prowadzić się jeszcze lepiej. Zasługa w tym przestrojonego zawieszenia, które jest teraz o 20 proc. twardsze. Zmiany pojawiły się też w układzie kierowniczym, który jest teraz bardziej bezpośredni – pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy są tylko dwa obroty. Wersja z motorem benzynowym jest w standardzie wyposażona w elektroniczną szperę, zaś diesel w funkcję Torque Vectoring Control.
Nowy Focus ST będzie szybki
Wracając do jednostek napędowych, na szczególną uwagę zasługuje "benzyna". Maksymalna moc jest dostępna przy 5,5 tys. obr./min, zaś moment obrotowy, wynoszący kolosalne 420 Nm, od 3 do 4 tys. obr./min. W silniku wykorzystano technologię anti-lag opracowaną z myślą o Fordzie GT i Raptorze F-150. Dzięki temu w trybach Sport i Track reakcja na pedał gazu jest znacznie szybsza. Sprint do setki zajmuje mniej niż 6 s.
Klienci wybierający wersję benzynową będą mogli zdecydować się na dodatkowy zestaw Performance Pack. W jego skład wchodzą czerwone zaciski hamulców, system Launch Control, funkcja rev-match oraz aktywne zawieszenie Continuously Controlled Damping.
Ceny to zagadka
Pytaniem są ceny nowego modelu, a mogą być one wysokie. Wszystko przez zastosowanie silnika większego niż 2 litry, przez co benzynowy Focus ST będzie objęty w Polsce wyższą akcyzą.