Ford ciężko przeżywa kryzys rynku motoryzacyjnego

Sprzedaż samochodów marki Ford od stycznia do października w regionie Euro 22 (obejmującym kluczowe rynki europejskie i Turcję) była o 11% gorsza, niż w analogicznym okresie 2011 r.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Sprzedaż samochodów marki Ford od stycznia do października w regionie Euro 22 (obejmującym kluczowe rynki europejskie i Turcję) była o 11% gorsza, niż w analogicznym okresie 2011 r.

Ford podzielił dane statystyczne dotyczące października oraz całego dotychczas minionego roku na regiony: Euro 19 (Europa Zachodnia, Środkowo-Wschodnia oraz kraje bałtyckie), Euro 22 (Euro 19 plus Rosja, Rumunia i Turcja) i Euro 51 (Euro 22 oraz kraje i terytoria europejskie, afrykańskie oraz azjatyckie, przede wszystkim z rejonu Morza Śródziemnego lub dawniej należące do ZSRR). Szczegółową rozpiskę tego, jakie kraje i terytoria należą do poszczególnych regionów znajdziecie na dole tekstu.

Obraz

W samym październiku Ford sprzedał 88 200 samochodów w Euro 19 (co oznacza spadek o 7,9% w porównaniu do tego samego miesiąca w 2011 r.), w Euro 21 - 105 400 (- 11,2%), a w Euro 51 - 109 700 (- 10,9%).

Wyniki z pierwszych 10. miesięcy tego roku prezentują się następująco: Euro 19 – 950 100 aut (- 12% w stosunku do analogicznego okresu 2011 r.), Euro 22 – 1 145 200 (- 11%), Euro 51 – 1 187 800 (- 10,5%).

Jak więc widać, Ford sprzedaje mniej więcej o 10% mniej swoich pojazdów, niż w 2011 r. Przedstawiciele firmy robią dobrą minę do złej gry. Twierdza, że sytuacja już wkrótce może ulec poprawie, ponieważ koncern odnotowuje duży popyt na modele B-Max i Transit Custom. Pomóc ma także wprowadzenie do oferty Fiesty po liftingu oraz nowej Kugi.

Ford zwraca również uwagę, że cały rynek motoryzacyjny zwalnia. W Euro 19 jak dotychczas z salonów wyjechało o 7,4% mniej samochodów, niż przed rokiem.

W związku ze słabymi wynikami w Europie, firma postanowiła ciąć wydatki. Niestety, wiążą się one ze zlikwidowaniem fabryki w belgijskim Genk, o czym informowaliśmy w październiku. Licząc podwykonawców, pracę straci ok. 10 000 osób.

Najlepiej sprzedającym się autem marki Ford jest Fiesta, która od stycznia do października rozeszła się w liczbie 260 200 sztuk  (w samym październiku 25 300). Dalsze miejsca zajmują Focus (203 200 egzemplarzy, z czego 16 800 w październiku) oraz Transit (odpowiednio 111 800 i 9800 pojazdów).

Obraz
  • Euro 19: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Węgry, Włochy; wyniki z Estonii, Litwy i Łotwy również są wliczone w statystyki, ale są liczone przez fiński oddział Forda;
  • Euro 22: Euro 19 plus Rosja, Rumunia i Turcja;
  • Euro 51: Euro 22 oraz 29 innych państw i terytoriów z Azji, Afryki i Europy: Albania, Algiera, Andora, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Egipt, Gruzja, Gibraltar, Kazachstan, Kirgistan, Libia, Macedonia, Malta, Mołdawia, Maroko, Serbia, Słowacja, Słowenia, Tadżykistan, Tunezja, Turkmenistan, Ukraina, Uzbekistan.
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej