Problemy z nowymi silnikami. Wszystko przez ekologiczny element

Silnik
Silnik
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

14.09.2024 19:16, aktual.: 14.09.2024 19:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Historia stosowania filtrów GPF nie trwa nawet 10 lat. Regularnie używa się ich od 2018 r. w samochodach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. Jeszcze do niedawna mówiło się o nich pozytywnie. Powoli zaczyna się to zmieniać.

Filtr GPF to nic innego jak filtr cząstek stałych od ponad dwóch dekad stosowany w silnikach Diesla. Tu różnica polega na tym, że trafia do silników zasilanych benzyną, stąd w nazwie litera G od gasoline. Zasada działania filtra jest dokładnie taka sama, ale proces wypalania przebiega inaczej.

Kiedy filtr GPF musi się wypalić, wystarczy, że silnik pracuje. Temperatura spalin benzyniaka jest na tyle wysoka, że zwykła jazda wystarczy, by oczyścić filtr z sadzy. Jeśli to nie wystarcza, sterownik nieco zubaża mieszankę, przez co temperatura spalin się podnosi. Najlepiej działa to jednak wtedy, kiedy motor zostanie wkręcony na wyższe obroty.


Artykuł dostępny tylko dla zalogowanego użytkownika

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

Nie masz konta? Zarejestruj się z 1login od WP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także