Tę nazwę pamiętasz doskonale. Mały Fiat wjeżdża do polskich salonów

Fiat przystępuje do ofensywy modelowej. Pierwszym krokiem ma być nowy model Grande Panda, który, zgodnie z nazwą, ma być odrobinę większy niż dotychczasowa Panda. Ta z kolei zostaje na rynku pod nazwą Pandina, ale oba modele nie dzielą wspólnej stylistyki. Tym niemniej Grande Panda wreszcie doczekała się polskiego cennika zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej.

Fiat Grande PandaFiat Grande Panda
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Filip Buliński

Fiat Grande Panda to nowa propozycja Włochów w segmencie małych crossoverów B. Samochód mierzy 3,99 m długości, 1,76 m szerokości i 1,57 m wysokości, a do jego konkurentów należy zaliczyć m.in. bliźniaczego pod względem konstrukcji Citroëna C3 czy Dacię Sandero Stepway. Swoim pudełkowatym kształtem oraz licznymi detalami Grande Panda nawiązuje do pierwszej Pandy wypuszczonej w 1980 r.

Fiatowi już raz udało się zawojować rynek, rozbudzając sentymenty i korzystając z retro stylistyki przy okazji Fiata 500. Powstaje pytanie, czy i tym razem się uda. Na pewno nie należy liczyć na szczególną okazję cenową, bowiem Fiat Grande Panda w wersji spalinowej startuje z poziomu 79,9 tys. zł, czyli aż 10 tys. zł więcej, niż Francuzi życzą sobie za bazującego na tej samej płycie nowego C3.

Fiat Grande Panda – ceny dla wersji silnikowych

  • 1.2 MHEV (100 KM) eDCT6 – Pop od 79 900 zł
  • Electric (113 KM) – RED od 110 000 zł

W przypadku wersji spalinowej samochód jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy z miękką hybrydą o mocy 100 KM. Co ciekawe, Włosi będą na początek oferować samochód tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią eDCT6, co nie jest częstym posunięciem w tym segmencie. Nie ma na razie informacji na temat możliwości zamówienia manualnej skrzyni biegów w przyszłości - choć C3 już taką ma.

Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda © Materiały prasowe | Fiat

W przypadku elektrycznego wariantu kierowca ma do dyspozycji silnik o mocy 113 KM oraz akumulator o pojemności 44 kWh, który zapewnia zasięg do 320 km. Sprint do setki zajmuje 11 s, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona do skromnych 132 km/h. Maksymalna moc ładowania na szybkiej ładowarce wynosi 100 kW, co oznacza możliwość uzupełnienia energii od 20 do 80 proc. w 27 minut.

Wersje wyposażeniowe Fiata Grande Panda Hybrid

  • Pop – od 79 900 zł – w podstawowej wersji możemy liczyć m.in. na manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby, tylne czujniki parkowania, port USB-C, dwa ISOFIX-y w II rzędzie czy zestaw asystentów jazdy. Niestety jednocześnie musimy się liczyć m.in. z kierownicą z tworzywa, 16-calowymi stalowymi felgami bez kołpaków, brakiem zagłówków na tylnej, niedzielonej kanapie, tylko dwoma głośnikami czy…półką z uchwytem na telefon w miejscu ekranu multimediów. Ten dostępny jest dopiero w wyższych wersjach. Za to w skład wyposażenia wchodzi jeszcze 10-calowy ekran cyfrowych zegarów z komputerem pokładowym.
  • Icon – od 85 900 zł – w pośredniej wersji dostajemy już takie luksusy jak zagłówki w tylnej kanapie, stylizowane kołpaki, klamki zewnętrzne lakierowane w kolor nadwozia, 10,25-calowy ekran multimediów, LED-owe światła do jazdy dziennej, elektryczne tylne szyby, tempomat oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane (choć składane ręcznie) lusterka boczne.
  • La Prima – od 96 900 zł – w topowej odmianie możemy liczyć dodatkowo na 17-calowe felgi aluminiowe, deskę rozdzielczą z włóknami bambusowymi, kierownicę obiją miękkim materiałem, przyciemniane tylne szyby, kamerę cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, elektrycznie składane boczne lusterka, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, automatyczną klimatyzację, dzieloną tylną kanapę, dodatkowy port USB-C w II rzędzie siedzeń, tylne światła LED oraz bezprzewodową ładowarkę do telefonu.

Należy zaznaczyć, że wersja spalinowa i elektryczna nie dzielą tych samych wersji wyposażeniowych. O ile benzynowa Grande Panda dostępna jest w wersjach Pop, Icon i La Prima, elektryczna odmiana występuje w wersjach RED i La Prima.

Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda © Materiały prasowe | Fiat

Wersje wyposażeniowe Fiata Grande Panda E

  • RED – od 110 000 zł – w podstawowej wersji elektrycznej Fiat przewidział 16-calowe felgi bez kołpaków, tylne czujniki parkowania, dwa przednie głośniki plus dwa tweetery, 10-calowe cyfrowe zegary, 10,25-calowy ekran multimediów, fotel kierowcy z regulacją wysokości, manualną klimatyzację, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, tempomat, LED-owe światła do jazdy dziennej, tylne światła LED oraz zestaw asystentów jazdy.
  • La Prima – od 125 000 zł – w wyższej wersji w wyposażeniu znajdziemy m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, kierownicę obiją miękkim materiałem, klimatyzację automatyczną oraz bezprzewodową ładowarkę do telefonu.
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"