Fiat 500 Hybrid już w salonach. Ceny startują od 51 100 zł
Fiat 500 debiutuje w polskich salonach z nową wersją napędową szumnie określaną przez producenta mianem Hybrid. Tak naprawdę jednak jest to tzw. miękka hybryda oparta na nowym, benzynowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. To ciekawa alternatywa dla całkowicie spalinowej odmiany.
30.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:34
Leciwy i nadal popularny silnik 1,2 o mocy 69 KM doczekał się konkurenta. Od teraz klienci kupujący Fiata 500 mogą zdecydować się także na mniejszą jednostkę 1.0 FireFly współpracującą z systemem tzw. miękkiej hybrydy BSG. Włosi twierdzą, że taki zestaw charakteryzuje się o 30 procent mniejszym zużyciem paliwa i niższą emisją szkodliwych substancji.
Zasada działania systemu BSG jest prosta - to generator napędzany paskiem połączony z pozostałymi elementami osprzętu. Urządzenie odzyskuje energię podczas hamowania i wytracania pędu. Ta natomiast jest następnie przechowywana w litowo-jonowej baterii o pojemności 11 Ah.
W zależności od sytuacji dodatkowy prąd jest przeznaczany na wsparcie silnika spalinowego i chwilową poprawę osiągów lub zasilania elementów wyposażenia. Ponadto po wrzuceniu przełożenia neutralnego w 6-stopniowej, manualnej skrzyni, następuje wyłączenie jednostki spalinowej. Warto jednak zaznaczyć, że takie rozwiązanie działa podczas jazdy z prędkością nie większą niż 30 km/h.
Ile trzeba za to wszystko zapłacić? Nie mniej niż 51 100 zł. W zamian otrzymamy napęd mild hybrid i podstawową wersję wyposażenia Pop. Bogatsze Lounge i Sport kosztują 55 400 zł. Klienci mają do wyboru także warianty Star oraz Rockstar za 59 400 zł oraz topową odmianę Launch Edition przedstawioną na zdjęciach i wycenioną na 62 400 zł.
Fiat 500 Hybrid nie jest więc przesadnie drogim samochodem, szczególnie w bazowej wersji, która w standardzie oferuje klimatyzację, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Podejrzewamy, że właśnie ten wariant będzie cieszył się największym wzięciem.