WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Ferrari Enzo z twinturbo = 860 KM!

Ferrari Enzo jest standardowo napędzane przez sześciolitrową jednostkę V12 o mocy 660 koni mechanicznych. Dla jednych taka moc to marzenie, dla innych jedynie namiastka. Richard Losee należy do tej drugiej grupy, dlatego zainstalował w swojej bestii biturbo zwiększające o 200 KM możliwości Enzo.

Obraz
Piotr Mazanek

Ferrari Enzo jest standardowo napędzane przez sześciolitrową jednostkę V12 o mocy 660 koni mechanicznych. Dla jednych taka moc to marzenie, dla innych jedynie namiastka. Richard Losee należy do tej drugiej grupy, dlatego zainstalował w swojej bestii biturbo zwiększające o 200 KM możliwości Enzo.

Richard Losee rozbił swoje Enzo podczas rajdu przed czteroma laty. Od tamtej pory samochód „był w naprawie”. Mężczyzna nie ograniczył się jedynie do przywrócenia poprzedniego stanu swojej bryce, postanowił ją jeszcze ulepszyć! Kazał zatem zainstalować podwójne doładowanie do V12, dzięki czemu dostał dodatkowe 200 koni mechanicznych. Jak sam zapewnia, moc można podkręcić  nawet do 1000 koni mechanicznych!

Na samej ingerencji w silnik ta opowieść się nie kończy. Richard Losee chce jeździć bardzo szybko, dlatego zainwestował także w „szczuplejsze” opony mające poprawić osiągi. Poza tym zostało obniżone zawieszenie oraz dodano trochę włókna węglowego do „czuba” auta. Wszystko po to, by rozpędzić Enzo do magicznych 300 mil na godzinę (czyli około 483 km/h). Warto przypomnieć, że standardowa wersja Enzo osiąga prędkość maksymalną 226 mph / 364 km/h.

Wyjątkowy egzemplarz stuningowanego Enzo będzie można oglądać podczas nadchodzącego tygodnia prędkości w Bonneville w amerykańskim stanie Utah.

Źródło: Worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej