Nowy Mustang Boss 302 pogromcą BMW M3? [galeria]

Wielkie koncerny ciągle odnawiają swoje największe legendy i co jakiś czas wypuszczają na rynek „nowy” model klasyków. Nadszedł czas na kolejny odgrzewany kotlet w postaci limitowanej edycji 2012 Mustang Boss 302.

Nowy Mustang Boss 302 pogromcą BMW M3? [galeria]
Piotr Mazanek

15.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:21

Wielkie koncerny ciągle odnawiają swoje największe legendy i co jakiś czas wypuszczają na rynek „nowy” model klasyków. Nadszedł czas na kolejny odgrzewany kotlet w postaci limitowanej edycji 2012 Mustang Boss 302.

Odrestaurowana wersja legendarnego Bossa została obdarzona jednostką napędową V8 o pojemności 5,0 l. Silnik generuje moc o wartości 440 koni mechanicznych oraz 515 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto jest zdolne rozwinąć prędkość maksymalną 250 km/h.

Silnik został sprzężony z sześciostopniową przekładnią manualną. Biegi są zmieniane na stosunkowo małej przestrzeni dzięki czemu system jest bardzo instynktowny. Ford zadbał także o nową, elegancką gałkę.

Zawieszenie zostało obniżone o 11 mm z przodu i 1 mm z tyłu w porównaniu do klasycznej wersji. Za bezpieczną jazdę mają odpowiadać czterotłoczkowe zaciski i 14-calowe tarcze tworzące czuły układ hamulcowy.

Obraz

Sporo ciekawego dzieje się w samym wnętrzu Mustang Boss 302. Nowym rozwiązaniem jest instalacja systemu trzykierunkowej regulacji kierownicy oraz unikalne systemu kontroli trakcji. Rzecz jasna nie mogło zabraknąć nowych dywaników i tapicerki.

Co czeka na nas na zewnątrz? Do wyboru jest spora paleta lakierów: pomarańczowy, niebieski metalik Kona, wyścigowa czerwień, biały oraz żółty metalik Tri-Coat. Poza tym Ford postarał się o solidne wykończenie drobiazgów takich jak świetnie wyskalowane linie, aerodynamiczna sylwetka pojazdu czy wreszcie dobrze wkomponowany grill.

Włodarze Forda zapowiadają ostrą walkę z… i tutaj spore zaskoczenie, bo z BMW M3! Według Derrick’a Kuzak’a nowy Ford Mustang Boss 302 został wykończony z najwyższą precyzją co pozwoli na spory sukces na światowych rynkach. Sukces ma być tak duży, że powali na łopatki niemieckie BMW M3, które przez Forda uznawane jest za jeden z najlepszych samochodów świata.

PS Moje zdanie niektórzy z Was już znają, ale powtórzę je raz jeszcze: nie podoba mi się odnawianie klasyków sprzed dziesiątek lat, te powinny pozostać chlubną historią i tyle. Tworzenie co raz to nowszych wersji wcale nie polepsza wizerunku danego modelu i koncernu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-138
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-140
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-137
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-135
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-129
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-133
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-126
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-128
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-139
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-121
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-124
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-136
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-132
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-122
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-127
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-125
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-123
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-134
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-141
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-142
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-130
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-131
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-103
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-120
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-114
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-105
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-113
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-104
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-115
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-118
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-108
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-119
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-107
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-116
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-102
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-106
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-101
  • 2012-Ford-Mustang-Boss-73
[1/42]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)