Ferrari 488 Spider (2015) oficjalnie przedstawione
W lutym tego roku Ferrari zaprezentowało 488 GTB, czyli ewolucję 458 Italia. Pod maskę sportowego wozu trafiło doładowane V8, co było nie lada rewolucją. Teraz przyszedł czas pokazać otwartą wersję tego wozu.
28.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:43
Pojawienie się wersji Spider nie przyniosło już drastycznej zmiany stylistycznej ani mechanicznej. Jest jedynie otwierany, sztywny dach, którego konstrukcję Ferrari bardzo chwali. Według Włochów waży on 25 kg mniej niż jego płócienny odpowiednik. Jego złożenie i rozłożenie zajmuje po 14 sekund.
Jak bardzo ucierpiała sztywność konstrukcji na ujęciu dachu? Według Ferrari - wcale. Dzięki zastosowaniu wzmocnień ze stopów magnezu, 488 Spider ma tak samo sztywną karoserię, jak model GTB. Jednocześnie ma ono ten parametr o 23% lepszy niż jego poprzednik, czyli 458 Spider.
Skoro pojawiły się wzmocnienia, a auto nie ucierpiało na sztywności skrętnej, musiało przybrać na wadze. 488 Spider waży 50 kg więcej niż GTB, czyli odmiana zamknięta. Jest za to 10 kg lżejsze od swojego poprzednika.
Pod maską Spidera - nic nowego. Pracuje tu znane już wcześniej V8 z dwoma turbosprężarkami. 3,9-litrowa jednostka generuje 670 KM przy 8000 rpm. Moment obrotowy wynosi 760 Nm, czyli, tu przypomnijmy, 220 Nm więcej niż w wolnossącym 4,5-litrowym silniku z 458 Italii.
Niewielka różnica w masie i ogromna moc sprawiły, że 488 Spider przyspiesza do 100 km/h w identycznym czasie, co 488 GTB. To okrągłe 3 sekundy. Przyspieszenie do 200 km/h ze startu zatrzymanego wynosi 8,7 s. Dobre osiągi to także zasługa szybkiej, dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni F1.
Ferrari 488 Spider - Launch video
Ferrari zaplanowało oficjalną premierę swojego nowego Spidera na nadchodzące targi samochodowe we Frankfurcie. Oznacza to, że publiczna prezentacja auta nastąpi w okolicach połowy września tego roku.
Czy również Wam wydaje się, że projekt zmodyfikowanego nadwozia znacznie lepiej leży na Spiderze niż na GTB?