Nowe Ferrari 488 GTB - mniej litrów, więcej mocy
Przed publicznym debiutem w Genewie Ferrari przedstawiło następcę modelu 458 Italia.
03.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:44
Właściwie Ferrari 488 GTB jest ewolucją Italii. Zmiany są jednak poważne zarówno na nadwoziu, jak i w komorze silnika. O ile modyfikacja stylistyki nie szokuje, prawdziwą rewolucją jest to, co stało się z jednostką napędową. Ferrari zastosowało mniejszy silnik.
Pod pokrywą silnika 488 GTB pracuje turbodoładowane V8 o pojemności 3,9 l. Spadek litrażu nie oznacza redukcji mocy. Przeciwnie - dzięki dwóm turbosprężarkom jednostka ta rozwija 670 KM przy 8000 rpm. Moment obrotowy w nowej maszynie Ferrari wynosi 760 Nm.To znaczny przyrost w stosunku do 458 Italii. W poprzedniku moc generowana z V8 F136 o pojemności 4,5 l wynosiła 570 KM. Moment obrotowy także został znacznie podniesiony. Przybyło aż 220 Nm.
Nowe Ferrari rozwija moc maksymalną o 1000 rpm wcześniej niż 458 Italia. Poprzednik dobijał do swojego maksimum przy czerwonym polu, czyli na poziomie 9000 rpm. Ferrari zapewnia, że mimo to nowe auto będzie świetnie brzmiało i z pewnością nie rozczaruje miłośników marki.
Jednostka napędowa przekazuje moc na koła przez 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową. Variable Torque Management ma pomóc w dostarczaniu momentu obrotowego bardzo płynnie i jednocześnie błyskawicznie, gdy tylko kierowca tego będzie chciał.
Poprawione parametry pozwalają przyspieszyć 488 GTB do 100 km/h w 3 sekundy. To czas identyczny z osiąganym przez 458 Speciale. Nowy model zyskuje przewagę dopiero przy wyższych prędkościach. To pozwoliło pobić ekstremalną wersję przeciwnika na torze Fiorano o pół sekundy. Ferrari 488 GTB przejechało tor testowy włoskiej marki w 1:23,0.
Ekstremalnie wysokie parametry silnika to nie wszystko. Liczy się także masa, której w stosunku do 458 Italii ubyło 10 kg. 488 GTB na sucho waży 1370 kg.
Ferrari zapewnia, że 488 GTB jest w stanie dostarczyć mnóstwo emocji na torze również mniej doświadczonym kierowcom. Ma w tym pomóc druga generacja systemu Side Slip Angle Control, który współpracuje z aktywnymi amortyzatorami.
Ferrari 488 GTB zostało wyposażone w płaską podłogę i duży dyfuzor, co ma pozytywnie wpłynąć na niezaburzony przepływ powietrza pod autem i wzmocnić aerodynamiczną siłę dociskową. Na tym nie koniec zmian. 488 GTB zostało także wyposażone w elementy aktywnej aerodynamiki.
Zobacz także
Nazwa modelu pochodzi od pojemności skokowej pojedynczego cylindra jednostki napędowej wyrażonej w centymetrach sześciennych.
Oficjalna prezentacja nowego modelu Ferrari będzie miała miejsce na zbliżających się targach samochodowych w Genewie. Jednocześnie pod jednym dachem zadebiutuje McLaren 675 LT. Zapowiada się poważna bitwa.