Ferrari 488 Pista Novitec - poprawiony ideał

488 Pista jest jednym z najszybszych i najmocniejszych modeli Ferrari w historii. Mogłoby się wydawać, że jest to kompletne dzieło, które nie wymaga najmniejszych poprawek. Nigdy jednak nie jest tak, żeby nie mogło być lepiej.

Novitec udowadnia, że 488 Pista wygląda świetnie nie tylko w czerwieni.
Novitec udowadnia, że 488 Pista wygląda świetnie nie tylko w czerwieni.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

26.08.2019 | aktual.: 24.03.2023 16:35

Z powyższego założenia wyszli specjaliści z niemieckiej firmy Novitec, którzy zajęli się nie tylko wyglądem, ale i napędem Pisty. W ten sposób powstał samochód niemal idealny, który prezentuje się świetnie i szokuje osiągami.

Pod maską modelu 488 Pista pracuje najmocniejsze, seryjnie produkowane V8 w historii marki z Maranello. 3,9-litrowy, doładowany motor generuje imponujące 720 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przy masie własnej na poziomie 1385 kg przekłada się na imponujące czasy przyspieszeń. Mogłoby się wydawać, że jednostka pracująca w tym modelu jest już dość wyżyłowana. Mimo to niemiecki tuner zdołał jeszcze coś z niej wycisnąć.

Dokładnie 82 KM oraz 128 Nm. Oznacza to, że Ferrari 488 Pista Novitec generuje 802 KM mocy i 898 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak uzyskano takie wyniki? Standardowy układ wydechowy ustąpił miejsca odpowiednikowi ze stali nierdzewnej, wykonanemu w technologii Inconel - wykorzystuje się ją także w wydechach bolidów F1. Oczywiście nie obyło się też bez odpowiedniego zestrojenia jednostki.

Obraz
© mat.prasowe

Włoskie superauto po niemieckim tuningu osiąga pierwszą setkę w zaledwie 2,7 sekundy i rozpędza się do imponujących 345 km/h. Jest więc delikatnie szybsze niż seria. Co więcej, przedstawiciele Novitec obiecują też lepszą reakcję na gaz. A na tym nie koniec - tuner popracował również nad wyglądem oraz aerodynamiką.

Nowy, przedni splitter, zmodyfikowany dyfuzor, osłony lusterek, czy tylnych lamp to dodatki wykonane z czystego włókna węglowego, wpływające nie tylko na wygląd, ale i docisk nadwozia. Klienci mogą też liczyć na wspaniałe, złote felgi Vossen o średnicy 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Obuto je w sportowe opony Pirelli P Zero. Koła szczelnie wypełniają nadkola, dzięki mniejszemu prześwitowi - zawieszenie zostało bowiem obniżone o 30 mm.

Bez wątpienia jest to kompletny projekt, który powinien przypaść do gustu wszystkim posiadaczom Ferrari 488 Pista, pragnącym czegoś więcej niż to, co seryjnie oferuje fabryka w Maranello. Wysmakowane, wyjątkowe i szybkie auto - niemiecki tuner znów wykonał kawał dobrej roboty.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)