Facelifting Mercedesa Klasy E - subtelne zaokrąglanie [aktualizacja]

Po trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes przygotowuje już facelifting Klasy E generacji W212. Będzie to prawdopodobnie ostatni model, który zostanie zaokrąglony w ramach nowej strategii stylistycznej niemieckiego producenta.

Mercedes Klasy EMercedes Klasy E
Bartosz Pokrzywiński

Po trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes przygotowuje już facelifting Klasy E generacji W212. Będzie to prawdopodobnie ostatni model, który zostanie zaokrąglony w ramach nowej strategii stylistycznej niemieckiego producenta.

Kiedy w 2009 roku Mercedes Klasy E zadebiutował na rynku, nawet z daleka dało się go odróżnić od poprzednika dzięki bardziej ostrej, dynamicznej sylwetce. E Klasa W211 przypominała po prostu nowocześniejszą wersję "okularnika", jednak w przypadku W212 sylwetka jest o wiele ostrzejsza, a nadwozie mniej owalne.

Fotografowie po raz kolejny przyłapali już poliftingową wersję Mercedesa Klasy E z nadwoziem typu Estate (kombi). Auto było oczywiście zakamuflowane, jednak i tak można zauważyć pewne zmiany. Najciekawszą i jednocześnie najbardziej zaskakującą informacją może być kształt przednich reflektorów.

Mercedes Klasy E
Mercedes Klasy E

Od 1995 roku domeną E Klasy są dwie pary przednich świateł, jednak tym razem może się to zmienić. Istnieje prawdopodobieństwo, że pod folią maskującą kryją się klosze przypominające te z Mercedesa Klasy C. Ponadto delikatnie przestylizowane zostaną także zderzaki oraz grill, który będzie różnił się w zależności od linii stylistycznej.

Oczywiście do oferty zostanie dodanych kilka nowych wzorów felg, niewykluczone też, że niemiecki producent zmieni deskę rozdzielczą i dysze wywietrzników na okrągłe, tak jak w modelu GLK.

Czy tylko ja zauważam pewną niekonsekwencję u Mercedesa? Dynamiczna i ostra linia stylistyczna została bardzo szybko porzucona na rzecz obłych kształtów.

Mercedes Klasy E Sedan
Mercedes Klasy E Sedan

[aktualizacja 23 maja]

W sieci pojawiły się nowe zdjęcia szpiegowskie pokazujące poliftingową Klasę E z nadwoziem typu sedan. Wiadomo już też, co zagości pod maską auta. Mówi się, że w podstawowej wersji E200 jednostką napędową będzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l pochodzący od Renault. Jednostka ma produkować 158 KM. W E350 pod maską ma pracować 3,5-litrowe V6 produkujące 338 KM, podczas gdy E500 będzie napędzane turbodoładowaną jednostką o pojemności 4,6 l i mocy 441 KM oraz 699 Nm momentu obrotowego.

  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Mercedes Klasy E Sedan
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Mercedes Klasy E Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯