Aston Martin Rapide S - facelifting i nowy silnik do końca tego roku

Aston Martin Vanquish nie jest jedyną nowością, jaką szykuje w tym roku brytyjski producent. Od kilku miesięcy odbywają się również testy modelu Rapide w wersji po liftingu. W przyszłorocznej ofercie zagości też odmiana S.

Aston Martin Rapide SAston Martin Rapide S
Piotr Wereszczyński

Aston Martin Vanquish nie jest jedyną nowością, jaką szykuje w tym roku brytyjski producent. Od kilku miesięcy odbywają się również testy modelu Rapide w wersji po liftingu. W przyszłorocznej ofercie zagości też odmiana S.

Aston Martin Rapide jest mało znanym reprezentantem klasy sportowych limuzyn. Choć nie ustępuje zbytnio konkurencji, dużo popularniejsi są jego rywale: Maserati Quattropote i Porsche Panamera. Teraz jednak są szanse na to, że samochód zostanie zauważony przez szerszą grupę odbiorców, ponieważ Aston Martin szykuje lifting auta. Poza zmianami stylistycznymi będą modyfikacje mechaniczne.

Wraz z modelem na rok 2013 pojawi się nieco wzmocniona odmiana Astona: Rapide S. Napędzany tym samym co w zwykłej wersji silnikiem samochód rozwinie około 520 KM, co z powodzeniem pozwala rywalizować autu z najmocniejszymi odmianami aut konkurencji. Dzięki zmianom w wyglądzie producent może sobie pozwolić na opóźnienie prac nad następcą, jednak Aston Martin powinien już zacząć myśleć o kolejnej generacji Rapide.

Aston Martin Rapide S
Aston Martin Rapide S

Jak widać na zdjęciach szpiegowskich, sama bryła samochodu się nie zmieni, inne będą jedynie szczegóły stylistyczne. Modyfikacjom ma również zostać poddane podwozie. Dzięki nowemu silnikowi i lżejszej konstrukcji Aston Martin Rapide S ma szanse przyspieszać od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s. Przewiduje się, że auto będzie gotowe do końca tego roku, cena niestety niebezpiecznie zbliży się do granicy miliona złotych.

  • Aston Martin Rapide S
  • Aston Martin Rapide S
  • Aston Martin Rapide S
  • Aston Martin Rapide S
  • Aston Martin Rapide S
  • Aston Martin Rapide S
[1/6] Aston Martin Rapide S Źródło zdjęć: |

Źródło: TopSpeed

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.