Fabryka Stellantis w Gliwicach nie uruchomi trzeciej zmiany. Przynajmniej na razie

Gliwicka fabryka produkująca dostawcze auta koncernu Stellantis w listopadzie 2022 roku miała uruchomić trzecią zmianę. Tak się jednak nie stanie. Wszystko z powodu narastającego kryzysu ekonomicznego.

Fabryka StellantisFabryka Stellantis
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

Gliwicka fabryka Stellantis, pracująca jak dotąd w systemie dwuzmianowym, przygotowywała się do wdrożenia trzeciej zmiany. Jej zalążkiem miało być 100 przeszkolonych pracowników. Niestety, wbrew wcześniejszym planom, nie staną oni przy taśmach.

– Powody tej decyzji wynikają z bardzo głębokiego kryzysu ekonomicznego, który ciągle przybiera na sile i ma niszczący wpływ na przemysł oraz światowe rynki, także rynki motoryzacyjne, dodatkowo załamane brakiem części do produkcji i przerwanymi łańcuchami dostaw – informuje rzeczniczka fabryki Agnieszka Brania, cytowana przez Polską Agencję Prasową (PAP).

Obecnie zakłady zatrudniają około 1,8 tys. osób, z czego 1,3 tys. przy samej produkcji. Liczba ta miała wzbogacić się o kolejne 100 pracowników zatrudnionych przez dwie agencje pracy tymczasowej. Zostali oni przeszkoleni przez Stellantis, ale na razie nie znajdą tam żadnego zajęcia.

– Chęć ich przyjęcia zadeklarowało już kilka firm. W tym tygodniu odbywają się spotkania z pracownikami w celu przedstawienia im możliwości i warunków zatrudnienia – poinformowała Agnieszka Brania.

Stellantis zobowiązał się też do wypłacenia tej grupie dodatkowych świadczeń pieniężnych. W zależności od terminu zakończenia umowy będzie to jedna dodatkowa miesięczna pensja lub wynagrodzenie zasadnicze za listopad – informuje PAP.

Na tę chwilę trudno powiedzieć, kiedy uda się uruchomić trzecią zmianę. Z pewnością jednak nie stanie się to w tym roku. Wszystko zależy od dalszego rozwoju sytuacji rynkowej i ekonomicznej.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇