Fabryka Stellantis w Gliwicach nie uruchomi trzeciej zmiany. Przynajmniej na razie

Gliwicka fabryka produkująca dostawcze auta koncernu Stellantis w listopadzie 2022 roku miała uruchomić trzecią zmianę. Tak się jednak nie stanie. Wszystko z powodu narastającego kryzysu ekonomicznego.

Fabryka StellantisFabryka Stellantis
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

Gliwicka fabryka Stellantis, pracująca jak dotąd w systemie dwuzmianowym, przygotowywała się do wdrożenia trzeciej zmiany. Jej zalążkiem miało być 100 przeszkolonych pracowników. Niestety, wbrew wcześniejszym planom, nie staną oni przy taśmach.

– Powody tej decyzji wynikają z bardzo głębokiego kryzysu ekonomicznego, który ciągle przybiera na sile i ma niszczący wpływ na przemysł oraz światowe rynki, także rynki motoryzacyjne, dodatkowo załamane brakiem części do produkcji i przerwanymi łańcuchami dostaw – informuje rzeczniczka fabryki Agnieszka Brania, cytowana przez Polską Agencję Prasową (PAP).

Obecnie zakłady zatrudniają około 1,8 tys. osób, z czego 1,3 tys. przy samej produkcji. Liczba ta miała wzbogacić się o kolejne 100 pracowników zatrudnionych przez dwie agencje pracy tymczasowej. Zostali oni przeszkoleni przez Stellantis, ale na razie nie znajdą tam żadnego zajęcia.

– Chęć ich przyjęcia zadeklarowało już kilka firm. W tym tygodniu odbywają się spotkania z pracownikami w celu przedstawienia im możliwości i warunków zatrudnienia – poinformowała Agnieszka Brania.

Stellantis zobowiązał się też do wypłacenia tej grupie dodatkowych świadczeń pieniężnych. W zależności od terminu zakończenia umowy będzie to jedna dodatkowa miesięczna pensja lub wynagrodzenie zasadnicze za listopad – informuje PAP.

Na tę chwilę trudno powiedzieć, kiedy uda się uruchomić trzecią zmianę. Z pewnością jednak nie stanie się to w tym roku. Wszystko zależy od dalszego rozwoju sytuacji rynkowej i ekonomicznej.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu