Elektryki Volkswagena dostaną fizyczne przyciski. Wiemy kiedy

Volkswagen zapowiedział premierę zmodernizowanych modeli ID.3 i ID.4, które zadebiutują w przyszłym roku z nową stylistyką inspirowaną modelem ID.2 oraz zmodernizowanymi wnętrzami i fizycznymi przyciskami.

Volkswagen ID.4 4MotionVolkswagen ID.4 4Motion
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński
4

Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia na rynek odświeżonych wersji swoich elektrycznych modeli ID.3 i ID.4. Auta mają nawiązywać designem do nadchodzącego modelu ID.2, prezentując niższą i bardziej zwartą sylwetkę, co zasugerował Kai Grünitz, członek zarządu Volkswagena ds. rozwoju technicznego.

Zmiany obejmą również wnętrze pojazdów. Producent planuje całkowicie przeprojektować kokpit, wprowadzając nowy panel instrumentów oraz interfejs użytkownika. Co istotne, Volkswagen zamierza powrócić do stosowania fizycznych przycisków, w tym okrągłego pokrętła głośności. Jak zauważył jeden z przedstawicieli firmy: "Jeśli opracujesz coś, co działa i działało przez lata, nie ma powodu, aby to zastępować".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

Szczegóły dotyczące układów napędowych nie zostały jeszcze ujawnione, ale oczekuje się ulepszeń w zakresie mocy i efektywności. Możliwe jest zastosowanie bardziej wydajnych silników elektrycznych oraz zaktualizowanych akumulatorów, co zwiększy zasięg i osiągi pojazdów.

Volkswagen ID.4 4Motion
Obecnie wnętrza elektryków VW są dość minimalistyczne © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Premiera odświeżonego modelu ID.3 planowana jest na drugi kwartał 2026 roku, natomiast ID.4 ma pojawić się na rynku później w tym samym roku. Dodatkowo Volkswagen planuje wprowadzenie kompaktowego crossovera ID.2X, który będzie konkurował z Jeepem Avengerem i zostanie zaprezentowany na nadchodzącym Salonie Samochodowym w Monachium.

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów