Elektryczny Hyundai Ioniq wjeżdża do polskich salonów
Ioniq to najbardziej ekologiczny model Hyundaia, oferowany zarówno w wersji hybrydowej jak i elektrycznej. Hybryda jest obecna na polskim rynku już od kilku miesięcy. Teraz dołącza do niej odmiana z napędem elektrycznym.
29.12.2016 | aktual.: 14.10.2022 14:12
Choć Hyundai nie posiada aż takiego doświadczenia w budowie ekologicznych konstrukcji jak chociażby Toyota, stworzył świetną alternatywę dla Priusa, nie tylko pod względem napędu, ale i wyposażenia, wyglądu, czy walorów użytkowych. To pełnoprawny kompakt, który zarówno w odmianie hybrydowej jak i elektrycznej podbił serce Marcina Łobodzińskiego podczas pierwszych jazd, zorganizowanych w Niemczech kilka miesięcy temu.
Odmiana hybrydowa trafiła do polskich salonów we we wrześniu, z wyjściową ceną na poziomie 99 000 zł. Dziś dołącza do niej wydanie elektryczne - droższe, lecz jeszcze bardziej ekonomiczne i ekologiczne. Chętni na Ioniqa zasilanego prądem muszą wyłożyć co najmniej 149 900 zł w przypadku wersji Premium i 165 500 zł, jeśli zdecydują się na wariant Platinum.
Częściowym usprawiedliwieniem dość wysokich cen, poza ekologicznym charakterem i wysokim poziomem zaawansowania technologicznego, jest bogate wyposażenie. Już w standardzie otrzymamy bowiem system autonomicznego hamowania, asystent pasa ruchu, aktywny tempomat i rozbudowane multimedia.
Do napędu Ioniqa Electric wykorzystano silnik elektryczny o mocy 120 KM zasilany litowo-jonowymi akumulatorami. Pełne ładowanie zajmuje od 30 minut do 12 godzin w zależności od źródła zasilania. Maksymalny zasięg oscyluje natomiast w granicach 250 km. Warto wspomnieć także o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 295 Nm.
Hyundai objął swojego elektryka 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, 8-letnią ochroną assistance i taką samą gwarancją na baterie. Oferta wydaje się więc całkiem rozsądna, nawet mimo niemałej ceny. Chętni mogą już składać zamówienia, lecz pierwsze egzemplarze trafią do salonów dopiero w kwietniu. Wówczas dokładniej przyjrzymy się nowej propozycji na rynku elektryków. Jeśli jesteście ciekawi jak sprawuje się już obecna u nas hybryda, odsyłam do wspomnianych wyżej, pierwszych jazd Marcina Łobodzińskiego oraz AMA Mariusza Zmysłowskiego, który właśnie testuje ten model.