Elektryczne MINI na Nurburgringu
Jesteście ciekawi, jaki czas okrążenia uzyskało MINI E na torze Nurburgring? Dla przykładu: hybrydowe Porsche 918 Spyder uzyskało wynik 7 minut 30 sekund, a rekordowy Radical zrobił tę samą trasę w czasie 6 minut 48 sekund! Ile więc może to zająć elektrycznemu MINI, z silnikiem o mocy 204KM?
13.04.2010 | aktual.: 10.10.2022 18:28
Jesteście ciekawi, jaki czas okrążenia uzyskało MINI E na torze Nurburgring? Dla przykładu: hybrydowe Porsche 918 Spyder uzyskało wynik 7 minut 30 sekund, a rekordowy Radical zrobił tę samą trasę w czasie 6 minut 48 sekund! Ile więc może to zająć elektrycznemu MINI, z silnikiem o mocy 204KM?
Na samym początku warto zaznaczyć, że na potrzeby zmierzenia czasu przygotowano specjalną wersję MINI E. Wynik więc jest nieco zawyżony, bowiem samochód w wersji przystosowanej do jazdy po drogach publicznych nie byłby w stanie osiągnąć takiego rezultatu.
Do rzeczy, lista zmian:
- sportowe fotele Recaro Pro Racer z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa
- klatka bezpieczeństwa o wadze 35kg
- mechaniczna blokada dyferencjału
- zmieniony sterownik zarządzający pracą silnika
- zawieszenie KW
- dyfuzor, tylny spojler, elementy nadwozia z włókna węglowego
- wyścigowy system ABS
Teraz wypada się zastanowić, czy fabryczny pojazd ważyłby podobnie? Zdrowy rozsądek podpowiada mi jednak, że wynik uzyskany przez typowe MINI E byłby gorszy od tego, jaki zanotował specjalnie przygotowany samochód. Z drugiej jednak strony, różnica nie powinna być aż tak duża.
Co ciekawe pojazd rozwinął prędkość maksymalną wynoszącą 187km/h. Pod maską pracuje tradycyjna jednostka elektryczna o mocy 204KM. Jedynie zmieniono nieco długość przełożeń skrzynii biegów. Baterie i wszystko inne jest takie samo jak w zwykłym MINI E.
Jaki więc był ten wynik? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie na poniższym filmie oraz wśród zdjęć znajdujących się w galerii. Wierzcie mi lub nie, ale jest on naprawdę przyzwoity. Szacunek.
MINI E Race @ Nürburgring Nordschleife 12.04.2010
Źródło: carscoop