E-klasa kabrio od Carlssona

Firma Carlsson powraca po raz kolejny. Nie ma tu żadnej niespodzianki, gdyż po raz kolejny jest to marka Mercedes, z której tuningu owa firma już słynie. Tym razem jest to Mercedes E-klasy w wersji bez dachu.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Firma Carlsson powraca po raz kolejny. Nie ma tu żadnej niespodzianki, gdyż po raz kolejny jest to marka Mercedes, z której tuningu owa firma już słynie. Tym razem jest to Mercedes E-klasy w wersji bez dachu.

Dzieła Carlssona to zazwyczaj udane okazy, które w subtelny sposób podkreślają sportowy charakter Mercedesów. W tym przypadku jest to jak najbardziej na miejscu, gdyż kabrioletowi E-klasy agresywniejsza stylizacja z całą pewnością wychodzi na plus. Z zewnątrz nie dopatrzymy się wielu zmian. Carlsson oferuje dokładkę zderzaka przedniego ze spoilerem z włókna węglowego oraz delikatny spoiler tylny. Za taki komplet trzeba zapłacić €1698.

Obraz

Z tyłu wyróżniają się natomiast dwie końcówki wydechu ze stali nierdzewnej, które wraz z tłumikiem końcowym kosztują €2319. Za dodatkowe €355 Carlsson oferuje zestaw sztywniejszych sprężyn, które obniżą zawieszenie o 30mm. Wszystko to uwieńczone oczywiście felgami aluminiowymi, które w zależności od wybranej opcji mają rozmiar od 16 do 20 cali. Jakby tego było mało, tuner postanowił zwiększyć moc silnika prezentowanego modelu 350CDI poprzez przeprogramowanie jednostki sterującej 3,0-litrową jednostką diesla w układzie V6. Skutkuje to w przyroście mocy ze standardowych 230KM do 280KM. Moment obrotowy także się zwiększył i wynosi teraz 648Nm (seryjnie 540Nm). Jednak wzrost mocy nie jest tani - przeprogramowanie ECU u Carlssona kosztuje bowiem €1784.

Obraz

Wnętrze pojazdu zostało natomiast lekko zmodyfikowane poprzez dodanie aluminiowych akcentów, zamszowych dywaników oraz aluminiowych pedałów. Całość wygląda nadal elegancko, a taki delikatny tuning lubimy. A jak Wam się podoba?[block position="inside"]8880[/block]

Źródło: World Car Fans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik