Doładowany "kangur" - Walkinshaw Sportwagon SSV (2010)

Australijska firma Walkinshaw Performance prezentuje Holdena VE Sportwagon SSV z silnikiem o mocy ponad 600 KM.

Doładowany "kangur" - Walkinshaw Sportwagon SSV (2010)
Olgierd Lachowski

18.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:51

Australijska firma Walkinshaw Performance prezentuje Holdena VE Sportwagon SSV z silnikiem o mocy ponad 600 KM.

Z pewnością wielu z Was kojarzy nazwę firmy z Tomem Walkinshawem - założycielem TWR budującego wyścigowe samochody na zlecenie różnych firm. I słusznie, bo Walkinshaw Performance należy do tego pana. TWR upadło w 2002 roku, a Szkot wyemigrował do Australii, gdzie miał szerokie znajomości w branży motoryzacyjnej. Tam właśnie w 2005 roku założył nową firmę, która zajmuje się tuningiem Holdenów. W skład firmy wchodzi też zespół wyścigowy wystawiający samochody w V8 Supercars Championship.

Walkinshaw VE Sportwagon SSV fot.1
Walkinshaw VE Sportwagon SSV fot.1

Holden VE Sportwagon SSV to duże kombi należące do segmentu E (klasa wyższa średnia), które rozmiarami nieco przerasta Mercedesa E. „Australijczyk” napędzany jest silnikiem LS2. Jest to 8-cylindrowa, 6-litrowa jednostka produkcji GM w SSV wytwarzająca 367 KM mocy i 530 Nm momentu obrotowego.

Silniki LS2 najłatwiej poddać tuningowi przez zainstalowanie sprężarki mechanicznej. To właśnie zrobiła ekipa Walkinshawa. Do tego dodano większe wtryskiwacze paliwa, międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego i sportowy układ wydechowy. Okazało się, że te zmiany dały motorowi wzrost mocy do aż 611 KM. Imponujący jest także maksymalny moment obrotowy wynoszący 770 Nm. Lepsze parametry silnika skutkują polepszeniem przyspieszenia samochodu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu teraz niespełna 5,00 s.

Walkinshaw VE Sportwagon SSV fot.2
Walkinshaw VE Sportwagon SSV fot.2

Podwozie wozu zyskało sportowe amortyzatory i sprężyny. Wizualnie stuningowany SSV od auta seryjnego odróżniają koła z 20-calowymi felgami. We wnętrzu klient odnajdzie zestaw audio znanej firmy Rockford-Fosgate oraz dywaniki z logo tunera.

Koszt tuningu to aż 43 990 dolarów, czyli dość dużo.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS2
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 611 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,42 KM/l (seryjny – 61,51 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 770 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20″
  • Koła tylne: 20″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1861 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,05 kg/KM (seryjny – 5,07 kg/KM)
  • Długość: 4901 mm
  • Szerokość: 1899 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s

Źródło: caradisiac

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)