Czy nowe Renault Mégane R.S. straci charakter?

Renault zaprezentowało już Mégane, czekamy na jeżdżące samochody, ale na sportową odmianę R.S. będziemy musieli poczekać jeszcze trochę dłużej. Pierwsze doniesienia mówiły, że sportowy kompakt dostanie mniejszy silnik 1.6 turbo zamiast 2-litrowego. Czy to sprawi, że Mégane R.S. straci charakter?

Obraz
Marcin Łobodziński

Wszystko wskazuje na to, że pierwsze pogłoski można już uznać za pewnik. Renault Mégane R.S. zadebiutuje dopiero w 2017 roku i nie dostanie 2-litrowego silnika z prostej przyczyny – jest mało ekologiczny. Producenci do 2018 roku muszą stale zmniejszać emisję CO2 – w przyszłym roku do poziomu 120 g/km, natomiast w 2018 do 110 g/km. A zatem by sportowe samochody przetrwały, również i one muszą przejść kurację odchudzającą i szkoda, że nie chodzi tylko o masę własną. Niestety auta muszą zrzucić nie tylko tłuszczyk, ale i masę mięśniową. A Renault Mégane R.S. obecnej generacji zawsze był postrzegany jako niesamowicie rozwinięty atleta. Cóż z tego, że są na rynku mocniejsze hot hatche, skoro odmiana Trophy generuje 273 KM przy masie własnej niespełna 1400 kg. Bardzo dobry stosunek masy do mocy oraz znakomity układ jezdny sprawiają, że Mégane R.S. jest nie tylko w ścisłej czołówce, ale postrzega się je jako najlepsze auto w klasie. Zresztą, nie inaczej było z wcześniejszymi hot hatchami Renault, a jednak to się zmieni.

Tak może wyglądać nowe Megane R.S.
Tak może wyglądać nowe Megane R.S.

Przy przejściu na obecną generację Clio R.S. straciło charakter, a nie owijając w bawełnę straciło też jaja. Nawet jeżeli jest mocniejsze od swojego 2-litrowego ojca, to i tak brakuje mu tego czegoś, co wcześniej sprawiało, że do Clio R.S. podchodziło się z uśmiechem na twarzy. Dziś nikt nie postrzega Clio R.S. jako lidera segmentu mniejszych hot hatchy, a tak było przy drugiej i trzeciej generacji.

Obawiamy się, że Mégane może stracić jeszcze więcej. O ile zastąpienie wolnossącego silnika Clio o pojemności 2 litrów, mniejszym o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem dodało mu mocy, to niestety nie ma co liczyć, że nowa jednostka 1.6 turbo nowego Mégane R.S. będzie równie mocna jak 2.0 turbo poprzednika. Obecnie Renault Mégane R.S. standardowo oferuje 137 KM z litra. Przy tym samym obciążeniu nowe z mniejszym motorem mogłoby dać nie więcej jak 220 KM mocy. Czy to nie dokładnie tyle, ile ma Clio R.S. 220 Trophy? No właśnie. Czy możemy się spodziewać wyższego obciążenia silnika w Mégane? By uzyskać choćby 250 KM, a to chyba obecnie minimum dla tej klasy, by utrzymać auto w czołówce, jednostka 1,6 litra musiałaby oferować współczynnik 156 KM/l. To możliwe, tylko pozostaje pytanie: czy Renault to zrobi?

Obraz

Poza nowym silnikiem niemal pewne jest, że Mégane R.S. dostanie automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię EDC o sześciu przełożeniach. To kolejna nowość i naszym zdaniem kolejny gwóźdź do trumny tego samochodu, co powtórnie potwierdza historia Clio R.S. Jeżeli nie będzie odmiany ze skrzynią manualną, to możemy podziękować za zabicie kolejnego z samochodów, którego już samo wymienianie nazwy przyprawia o dreszcze. Aż strach pomyśleć o tym, co będzie w 2020 roku…

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery