Niemcy sprzedali fabrykę w Rosji. Lepiej późno niż wcale

Niemiecki producent opon Continental sprzedał fabrykę w Kałudze. Dalej jednak zatrudnia pracowników w innych rosyjskich komórkach.

W Kaludze znajdują się też fabryki, których chce pozbyć się VolkswagenKaluga była kluczowym miejscem dla wielu producentów. Słowo klucz: była
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Continental
Mateusz Lubczański

W fabryce, która trafi do S8 Capital, pracuje 1100 osób. Na miejscu wytwarzane są opony, przewody wspomagania czy elementy zawieszeń pneumatycznych. Continental podkreśla, że przede wszystkim kierował się dobrem pracowników.

Continental dalej ma udziały w rosyjskiej spółce Mattem, która wytwarza tachografy. Tam zatrudnionych jest 10 osób. Co więcej w Moskwie dla Continentala pracuje około 30 osób. Z tych komórek firma również chce zrezygnować. Proces sprzedaży trwa.

Zdecydowanie wcześniej z rynku rosyjskiego wycofał się Nokian, który sprzedał kluczową fabrykę, a nowy zakład stworzył w Rumunii. Volkswagen również kilka dni temu znalazł kupca dla swojej fabryki w Kałudze.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇