Citroën C4 Picasso - kolejne drogowe testy francuskiego minivana

Citroën rozwija gamę modelu C4. Już wkrótce do hatchbacka dołączy odmiana Picasso, czyli rodzinny minivan. Pierwszą prawdopodobną datą premiery jest wrześniowy salon w Paryżu, dlatego auto ponownie wyjechało na drogowe testy.

Citroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso
Piotr Wereszczyński

Citroën rozwija gamę modelu C4. Już wkrótce do hatchbacka dołączy odmiana Picasso, czyli rodzinny minivan. Pierwszą prawdopodobną datą premiery jest wrześniowy salon w Paryżu, dlatego auto ponownie wyjechało na drogowe testy.

Obecna generacja C4 Picasso obecna jest na rynku już od 6 lat. Choć początkowo samochód był dostępny jedynie jako auto 7-miejscowe, wielkością równające do m.in. Opla Zafiry, to już kilka miesięcy później zaprezentowano mniejszą, 5-osobową odmianę. Testowany egzemplarz jest z pewnością mniejszym z braci Picasso.

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso

Staranne maskowanie skutecznie zasłania wszelkie detale stylistyczne. Widać jednak, że auto jest sporo niższe od poprzednika, dzięki czemu może sprawiać wrażenie bardziej dynamicznego. Tradycyjnie dla modeli Picasso imponująca jest powierzchnia szyb. Przeszklone wnętrze z pewnością będzie atutem w walce o klienta. Trudno stwierdzić, czy to wina maskowania, jednak bardzo wąska tylna szyba wyraźnie łamie tę zasadę.

Należy się spodziewać, że gama jednostek napędowych będzie identyczna ze zwykłą odmianą modelu C4. Szczególnie ciekawą propozycją może okazać się wprowadzenie minivana ze 156-konną jednostką 1,6 THP, która łączyłaby przestronne wnętrze ze świetnymi osiągami. Nowy Citroën ma zadebiutować na tegorocznym salonie w Paryżu lub w przyszłym roku w Genewie. Nie znane są jeszcze żadne informacje na temat wersji Grand, czyli konkurenta m.in. Peugeota 5008.[block position="inside"]5425[/block]

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀