Citroën C3 doczekał się wersji Hybrid. Znamy ceny

Nowy Citroën C3 dotychczas był oferowany wyłącznie w wersji w pełni spalinowej lub elektrycznej. Teraz do gamy dołącza pośrednie rozwiązanie w postaci hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną.

Citroën C3Citroën C3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Citroën
Aleksander Ruciński

Wersja Hybrid bazuje na benzynowym silniku 1.2, który przy wsparciu 48-woltowej instalacji elektrycznej, dodatkowego generatora i akumulatora o pojemności 0,89 kWh jest w stanie wykrzesać 110 KM mocy i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tym, co wyróżnia propozycję Citroëna, jest możliwość chwilowej jazdy na samym prądzie, jak w pełnoprawnych hybrydach.

Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada dwusprzęgłowa, sześciostopniowa przekładnia automatyczna. Auto w takiej konfiguracji osiąga setkę w 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 4,3 - 4,4 litra na 100 km. Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Citroën C3 Hybrid - ceny i wyposażenie poszczególnych wersji

Plus - od 88 850 zł - standardowo m.in. tempomat, fotele advanced comfort, wielofunkcyjna kierownica, 17-calowe felgi, pakiet systemów wsparcia kierowcy, tylne czujniki parkowania, klimatyzacja manualna, multimedia z ekranem o przekątnej 10,25 cala,

Max - od 96 950 zł - Plus + dodatkowo m.in. felgi aluminiowe, kamera cofania, ładowarka indukcyjna do smartfona, elektryczny hamulec postojowy, satynowe wykończenie kokpitu, nawigacja

Jak widać, odmiana Hybrid jest wyraźnie droższa od benzynowej kosztującej minimum 69 900 zł. Za sporą różnicą stoi jednak nie tylko hybrydowy napęd i automatyczna skrzynia, ale również fakt, że hybrydy nie połączymy z bazową wersją wyposażenia You.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇