BMW M7 - czy jest sens?

BMW M7 - czy jest sens?

BMW-Serii-7-Facelifting
BMW-Serii-7-Facelifting
Bartosz Pokrzywiński
04.06.2012 12:54, aktualizacja: 12.10.2022 13:17

Zaledwie kilka dni temu w sieci ukazały się zdjęcia poliftingowej wersji BMW Serii 7, a już po raz kolejny pojawiły się spekulacje dotyczące usportowionego modelu ogromnej limuzyny z Monachium. Czy jest sens, żeby BMW wypuszczało na rynek model M7?

Zaledwie kilka dni temu w sieci ukazały się zdjęcia poliftingowej wersji BMW Serii 7, a już po raz kolejny pojawiły się spekulacje dotyczące usportowionego modelu ogromnej limuzyny z Monachium. Czy jest sens, żeby BMW wypuszczało na rynek model M7?

Mercedes ma swoje AMG, a Audi dywizję S oraz RS. Kiedy więc któryś z naszych znajomych, co nie zdarza się zbyt często, mówi, że kupił S klasę AMG lub Audi S8, wiadomo od razu, że chodzi o topową wersję. W przypadku BMW Serii 7 nie jest to takie proste.

Jest kilka modeli - 730, 740, 750, 760 plus wersje wysokoprężne, plus wersje z dłuższym nadwoziem, plus wersje z napędem na cztery koła, no i jeszcze hybryda. Sporo tego. Brakuje jednego krótkiego oznaczenia, które mówiłby jednoznacznie - topowa wersja. BMW M7 brzmi przecież lepiej niż 760Li.

Obraz

Teoretycznie jednak wersja 760i może bez kompleksów rywalizować z Mercedesem S63 AMG. BMW z 544-konnym V12 pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s i po chwili na prędkościomierzu pojawia się już prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 254 km/h.

Do tej pory BMW ociągało się ze wprowadzeniem na rynek wersji M7, jednak według źródła, z wywiadu z Ludwigiem Willischem, CEO BMW w Ameryce Północnej, wynika, że skoro segment luksusowych limuzyn tak się zmienia, Niemcy wreszcie mogą zacząć o tym myśleć. Spory wpływ na to ma także rozwój rynku chińskiego i coraz większe wymagania tamtejszych klientów.

Skoro chińska firma kupiła Carlssona i chce rozwinąć ofertę tego tunera na inne marki, BMW miałoby szanse wykorzystać markę "M" brandu i znaleźć nowych nabywców, rywalizując z AMG czy S-kami Audi. Jeśli jednak M7 miałoby wejść na rynek, musiałoby mieć ponad 600 KM. Jednak czy debiut tego modelu nie oznaczałby spadku popularności 760?

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)