BMW M7 - czy jest sens?

Zaledwie kilka dni temu w sieci ukazały się zdjęcia poliftingowej wersji BMW Serii 7, a już po raz kolejny pojawiły się spekulacje dotyczące usportowionego modelu ogromnej limuzyny z Monachium. Czy jest sens, żeby BMW wypuszczało na rynek model M7?

BMW-Serii-7-FaceliftingBMW-Serii-7-Facelifting
Bartosz Pokrzywiński

Zaledwie kilka dni temu w sieci ukazały się zdjęcia poliftingowej wersji BMW Serii 7, a już po raz kolejny pojawiły się spekulacje dotyczące usportowionego modelu ogromnej limuzyny z Monachium. Czy jest sens, żeby BMW wypuszczało na rynek model M7?

Mercedes ma swoje AMG, a Audi dywizję S oraz RS. Kiedy więc któryś z naszych znajomych, co nie zdarza się zbyt często, mówi, że kupił S klasę AMG lub Audi S8, wiadomo od razu, że chodzi o topową wersję. W przypadku BMW Serii 7 nie jest to takie proste.

Jest kilka modeli - 730, 740, 750, 760 plus wersje wysokoprężne, plus wersje z dłuższym nadwoziem, plus wersje z napędem na cztery koła, no i jeszcze hybryda. Sporo tego. Brakuje jednego krótkiego oznaczenia, które mówiłby jednoznacznie - topowa wersja. BMW M7 brzmi przecież lepiej niż 760Li.

Obraz

Teoretycznie jednak wersja 760i może bez kompleksów rywalizować z Mercedesem S63 AMG. BMW z 544-konnym V12 pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s i po chwili na prędkościomierzu pojawia się już prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 254 km/h.

Do tej pory BMW ociągało się ze wprowadzeniem na rynek wersji M7, jednak według źródła, z wywiadu z Ludwigiem Willischem, CEO BMW w Ameryce Północnej, wynika, że skoro segment luksusowych limuzyn tak się zmienia, Niemcy wreszcie mogą zacząć o tym myśleć. Spory wpływ na to ma także rozwój rynku chińskiego i coraz większe wymagania tamtejszych klientów.

Skoro chińska firma kupiła Carlssona i chce rozwinąć ofertę tego tunera na inne marki, BMW miałoby szanse wykorzystać markę "M" brandu i znaleźć nowych nabywców, rywalizując z AMG czy S-kami Audi. Jeśli jednak M7 miałoby wejść na rynek, musiałoby mieć ponad 600 KM. Jednak czy debiut tego modelu nie oznaczałby spadku popularności 760?

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe