BMW M3 CS w całej okazałości. Warto było czekać

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, BMW w końcu odsłoniło M3 w ostrym wydaniu CS, które na tle standardowej wersji wyróżnia się wyższą mocą, odchudzoną konstrukcją i jeszcze bardziej sportowym charakterem.

BMW M3 CSBMW M3 CS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

Poprzednie wcielenie CS, oparte jeszcze na M3 F80 debiutowało w 2017 roku. Od tego czasu sporo się zmieniło. Następca zyskał bowiem nie tylko gigantyczne "nerki", ale i zauważalnie większą moc. Najważniejszą różnicę stanowi jednak standardowy napęd xDrive, w stosunku do tylnego, stosowanego w poprzedniku.

Pod maską nowego CS-a znajdziemy dobrze znany, trzylitrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który został podkręcony do 550 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 650 Nm - tyle samo co w M3 Competition.

Auto przeszlo też kurację odchudzającą, dzięki której waży o 34 kg mniej niż standardowe M3. To zasługa maski, pakietu aerodynamicznego czy dachu z włókna węglowego. Ten sam materiał znajdziemy też we wnętrzu - z carbonu wykonano m.in. stelaże foteli. Lżejszy jest też układ wydechowy, częściowo wykorzystujący tytan.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © Materiały prasowe | BMW

Jak lepszy stosunek mocy do masy przekłada się na osiągi? Sprint do setki trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 303 km/h. Nieźle wygląda też czas przyspieszenia do 200 km/h - nieco ponad 11 sekund.

Jak przystało na ostrzejszą wersję, BMW pomajstrowało także przy nastawach podwozia. Zmieniła się geometria i charakterystyka - jest sztywniej i bardziej bezpośrednio. Standardowo dostaniemy też porządne opony, Michelin Pilot Sport Cup 2, dzięki którym nie zabraknie przyczepności. Na liście opcji są również ceramiczne hamulce.

Produkcja M3 CS powinna ruszyć w najbliższych miesiącach. Wówczas poznamy ceny, szczegółową specyfikację i planowaną liczbę egzemplarzy - już dziś jednak wiadomo, że nie powstanie ich wiele.

  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
  • BMW M3 CS
[1/31] BMW M3 CS Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie