BMW M kończy z DCT. Manualnym skrzyniom daje czas do 2030 roku

Sportowy oddział marki BMW nie ma w tym momencie żadnego samochodu wyposażonego w dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT i to nie ulegnie już zmianie. Dodatkowo kwestionowana jest przyszłość manualnych skrzyń w gamie BMW M.

BMW M4 Competition xDriveBMW M4 Competition xDrive
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Kamil Niewiński

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów niewątpliwie miały swoje pięć minut na rynku motoryzacyjnym. Przez jakiś czas były one bowiem reklamowane jako świetny sposób na przekazanie jak najlepszych osiągów w samochodach cywilnych. Ostatecznie jednak dwusprzęgłówki nie zdołały przebić się na szeroką skalę i takie technologie obecnie używane są raczej tylko w autach stricte sportowych.

I to jednak, jak się okazuje, nie jest wcale regułą. Dla przykładu, w obecnej gamie BMW M nie uświadczymy żadnego samochodu, który byłby wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów. Ich cicha śmierć była więc faktem, lecz gwóźdź do trumny, jak podaje portal CarScoops, został ostatecznie wbity przez Dirka Hackera, szefa rozwoju dywizji BMW M.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW XM - to mogło być X8

Z punktu widzenia BMW M, czasy podwójnego sprzęgła już minęły. Teraz skupiamy się na skrzyniach manualnych i automatycznych, a w przyszłości - na automatycznych przekładniach w samochodach elektrycznych.

Dirk Hacker
szef rozwoju BMW M

Hacker wspomniał również o przyszłości skrzyń manualnych. Według niego, oczywiście wypowiadając się tylko w imieniu BMW, koniec ich żywota to kwestia lat. Co ciekawe, wcale nie jest to tylko i wyłącznie decyzja marki - rynek części bowiem ulega ciągłym zmianom, a rozwój aut elektrycznych i rosnąca popularność skrzyń automatycznych naturalnie wypiera manuale z rynku

To nie tylko decyzja BMW ale również i dostawców. Jeśli się rozejrzysz, zobaczysz, że przyszłość dostawców skrzyń manualnych jest coraz mniej kolorowa. Nie jestem więc pewny, czy w ogóle będziemy mieli możliwość [wykorzystywania skrzyń manualnych] w przyszłości. A mówiąc o przyszłości, mam na myśli 6-7 lat.

Dirk Hacker
szef rozwoju BMW M

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach