BMW Concept Skytop trafi do produkcji, ale już go nie kupisz
Wszystkie egzemplarze tego wyjątkowego auta znalazły już swoich nabywców.
11.10.2024 11:19
Model Skytop, zainspirowany designem takich klasyków jak BMW 507 i Z8, stanowi powrót marki do bardziej eleganckich i oszczędnych linii stylistycznych, oddalonych od kontrowersyjnych kierunków projektowych, które w ostatnich latach wzbudzały mieszane opinie. Skytop wyróżnia się dachem typu targa z dwoma ręcznie zdejmowanymi panelami, które można przechowywać w bagażniku. W przeciwieństwie do standardowego M8 Convertible, który posiada elektrycznie składany dach, dach Skytopa pokryty jest skórzanym materiałem. Lepiej więc nie jeździć nim w deszczu.
Pod względem osiągów, Skytop oferuje podobne parametry jak M8 Competition Convertible. Auto napędza 4.4-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 625 KM, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy. Samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła oraz ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Znamienna jest jednak ograniczona liczba wyprodukowanych egzemplarzy – tylko 50 pojazdów trafi na rynek, co znacząco podnosi ich kolekcjonerską wartość.
Chociaż oficjalna cena Skytopa nie została podana publicznie, źródła, na które powołuje się serwis Motor 1, sugerują, że cena oscylowała w okolicach 500 tysięcy euro (około 547 tysięcy dolarów). To znacznie więcej niż w przypadku standardowego M8 Convertible Competition startującego od 921 600 zł. Warto jednak podkreślić, że nawet tak wysoka cena nie czyni Skytopa najdroższym modelem BMW. Palmę pierwszeństwa w tej kategorii dzierży zaledwie wspomniany 3.0 CSL, którego cena sięgała aż 750 tysięcy euro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Chociaż Skytop prezentuje się imponująco na zewnątrz, pewne elementy wnętrza mogą pozostawiać niedosyt. BMW postawiło tutaj na wnętrze znane z M8, mimo że w tej cenie można by oczekiwać bardziej spersonalizowanych rozwiązań, zwłaszcza że auto konkuruje w kategorii cenowej z markami takimi jak Rolls-Royce. Producent co prawda chwali się ręcznie dobieranymi materiałami, ale układ kabiny w dużym stopniu pozostał niezmieniony.
BMW zdecydowało się na produkcję Skytopa po entuzjastycznym przyjęciu koncepcyjnego modelu podczas Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Adrian van Hooydonk, szef działu designu BMW Group, podkreślił, że projekt stał się "spełnieniem marzeń," gdy zarząd BMW oficjalnie zatwierdził limitowaną serię.