Audi wyda 13 mld euro żeby pokonać BMW

Audi wyda 13 mld euro żeby pokonać BMW

Audi wyda 13 mld euro żeby pokonać BMW
Wojciech Kaczałek
30.12.2012 14:30, aktualizacja: 07.10.2022 21:07

Audi planuje do końca dekady zająć miejsce BMW na tronie marek premium. Wyda na ten cel 13 mld euro. W tyle nie ma zamiaru zostać Mercedes-Benz.

Audi planuje do końca dekady zająć miejsce BMW na tronie marek premium. Wyda na ten cel 13 mld euro. W tyle nie ma zamiaru zostać Mercedes-Benz.

Grupa BMW zakończy ten rok na fotelu lidera segmentu premium. Firma, licząc też markę MINI, sprzedała do końca listopada 1,66 mln samochodów na całym świecie, o 10,1 % więcej w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego (wynik samego BMW to 1,39 mln, lepszy o 10,9 %). W Azji koncern zanotował wzrost w wysokości 30 % (w tym 37,6 % w Chinach).

W obu Amerykach sprzedaż samochodów BMW Group poprawiła się o 9,9 % (w Stanach Zjednoczonych o 11,3 %), a w Europie o 1,5 %. Duża w tym zasługa nowej Serii 3 oraz crossovera X1. BMW zarabia na swoich samochodach więcej, niż Mercedes-Benz na autach wyższej klasy i użytkowych razem wziętych.

Znacznie poprawiły się też wyniki Audi, które dostarczyło klientom w ciągu 11 miesięcy o 13 % pojazdów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Z liczbą egzemplarzy na poziomie 1,34 mln przedsiębiorstwo z Ingolstadt wyprzedziło Mercedesa, który sprzedał dotychczas 1,19 mln aut (wzrost o 5,1 %).

Według firmy analitycznej IHS Automotive w przyszłym roku liderem pozostanie BMW, z wynikiem 1,54 mln (+ 4,6 %, dotyczy samej marki BMW). Na drugie miejsce ma wskoczyć Mercedes-Benz (1,46 mln), a na trzecie spadnie Audi (1,44 mln).

Audi zamierza wyprzedzić obu niemieckich rywali do 2020 r. W tym celu wyda do końca 2016 r. 13 mld euro na różnego typu inwestycje. Większość tej kwoty, bo aż 10,5 mld euro, zostanie przeznaczona nad prace nad nowymi modelami i technologiami (priorytetowo zostaną potraktowane silniki elektryczne i obniżanie wagi pojazdów).

Audi zmodernizuje fabryki na Węgrzech i w Chinach, żeby poprawić ich moce przerobowe. Zbuduje też zakład w Meksyku. Wszystkie te działania mają sprawić, że wytwórca ma osiągnąć roczną produkcję w wysokości 2 mln aut.

Wpisuje się to w strategię Grupy Volkswagen, która w 2018 r. chce być największą firmą motoryzacyjną na świecie. Marki zrzeszone w koncernie w sumie do 2015 r. przeznaczą na inwestycje ponad 50 mld euro.

Plany Audi zamierza pokrzyżować Daimler. Jego prezes Dieter Zetsche zapowiada, że to Mercedes-Benz będzie do 2020 r. najpopularniejszą marką premium. Koncern zacznie od cięć, które mają sięgnąć 2 mld euro do końca 2014 r. Liczy na poprawę wyników, którą mają zagwarantować Klasa A, CLA oraz Klasa S następnej generacji.

Mercedes-Benz musi też popracować nad rynkiem chińskim. Podczas gdy Audi i BMW notują w Państwie Środka z miesiąca na miesiąc wzrosty popytu sięgające kilkudziesięciu procent, marka z gwiazdą w logo w skali roku poprawiła sprzedaż tylko o 4,2 %.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)