Audi R10 - lepsze od McLarena P1?

Pod koniec listopada w sieci zaczęły krążyć cytaty z Wolfganga Durheimera, zdaniem którego w ofercie Audi jest miejsce na superhybrydę z jednostką wysokoprężną, czyli R10. Teraz temat ponownie trafił na nagłówki za sprawą kolejnych wypowiedzi elit z Ingolstadt.

Audi R8 V10 PlusAudi R8 V10 Plus
Bartosz Pokrzywiński

Pod koniec listopada w sieci zaczęły krążyć cytaty z Wolfganga Durheimera, zdaniem którego w ofercie Audi jest miejsce na superhybrydę z jednostką wysokoprężną, czyli R10. Teraz temat ponownie trafił na nagłówki za sprawą kolejnych wypowiedzi elit z Ingolstadt.

Audi jest jednym z nielicznych producentów, którzy nie rzucają słów na wiatr. Co więcej, marka należąca do koncernu Volkswagena często zaskakuje swoimi pomysłami modelowymi, tak jak z modelami Q4 czy Q6, na które w ofercie Audi nadal jest miejsce.

Tym razem chodzi jednak o supersamochody, a w tym segmencie sporo namieszało R8, które bije na głowę swoich rywali w konkursie codziennego użytkowania. Teraz Ingolstadt przygotowuje się do rozpoczęcia prac nad R10, a przynajmniej takie wrażenie można odnieść, czytając wywiady z osobistościami z galaktyki Audi.

Audi R8 V10 Plus
Audi R8 V10 Plus

Franciscus Van Meel, dyrektor zarządzający działem Quattro GmbH, wyznał, że jeśli R10 kiedykolwiek powstanie, będzie absolutnie najlepszym supersamochodem na rynku i jednocześnie autem pod wieloma względami różniącym się od R8. Zdaniem Van Meela miałby to być samochód w pełni oddający ideę hasła Audi - przewaga dzięki technice.

Poprzednie doniesienia mówiły o tym, że R10 ma być hybrydą napędzaną jednostką wysokoprężną. Łączna moc układu miałaby oscylować w granicach 700 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu auto przyspieszałoby od 0 do 100 km/h w 3 s oraz osiągało prędkość maksymalną 322 km/h. Jaguarowi tak innowacyjne pomysły się nie powiodły, jak będzie w przypadku Audi?

Na koniec jeszcze jeden pstryczek w nos konkurencji. Van Meel powiedział, że jego zdaniem Audi R10 będzie o wiele lepsze od McLarena P1. Jeśli Audi tak ostro wypowiada się na ten temat, coś musi być na rzeczy. Czekamy z niecierpliwością.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.