Audi A3 sedan oficjalnie!

Wiele wskazuje na to, że tegoroczne targi motoryzacyjne w Nowym Jorku przyniosą sporo ciekawych debiutów. Wśród nich Audi A3 sedan, które wraz z 300-konną wersją S3 rusza do walki z Mercedesem CLA. Wisienką na torcie jest obszerna galeria zdjęć obu wersji auta.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Piotr Wereszczyński

Wiele wskazuje na to, że tegoroczne targi motoryzacyjne w Nowym Jorku przyniosą sporo ciekawych debiutów. Wśród nich Audi A3 sedan, które wraz z 300-konną wersją S3 rusza do walki z Mercedesem CLA. Wisienką na torcie jest obszerna galeria zdjęć obu wersji auta.

Mercedes, Audi i BMW to marki, które przez kilkadziesiąt lat stworzyły własną ligę. Auta tych producentów konkurują ze sobą na rodzimym i światowym rynku, nie przejmując się zbytnio pozostałymi firmami. Przez lata zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że każda nowa nisza stworzona przez jedną z tych marek jest natychmiast zapełniana przez dwie pozostałe. Nie dziwi zatem fakt, że niedługo po premierze Mercedesa CLA Audi pokazało model A3 w odmianie sedan.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Nowe Audi nie zaskakuje stylistyką. Ci, którzy do tej pory mieli okazję użytkować auta z Ingolstadt, poczują się jak u siebie. Oczywiście znajdą się osoby, które skrytykują A3 sedan za banalny wygląd, po drugiej stronie staną zaś miłośnicy prostoty i porządku. Moim zdaniem auto jest ładne, a brak udziwnień w stylistyce zapewni mu sukces wśród szerokiej grupy odbiorców.

Samochód jest nieco mniejszy od Mercedesa CLA. Z długością 4,46, szerokością 1,78 i wysokością 1,14 m A3 sedan ustępuje rozmiarami również modelowi A4, więc Audi nie napotka tego samego problemu co producent ze Stuttgartu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Jak zwykle najciekawsze jest to, co znajduje się pod maską. Oczywiście nie ma powodu, aby doszukiwać się rewolucji. Silniki to tradycyjna gama benzynowych jednostek TFSI uzupełniona o dwulitrowego diesla.

SilnikMocMomentPrzyspieszenieV max.Spalanie
1,4 R4 TFSI140 KM250 Nm0-100 km/h - 8,4 s217 km/h4,7 l/100 km
1,8 R4 TFSI180 KM250 Nm0-100 km/h - 7,3 s235 km/h5,6 l/100 km
2,0 R4 TFSI
2,0 R4 TFSI300 KM380 Nm0-100 km/h - 5,3 s250 km/h7,0 l/100 km
2,0 R4 TDI150 KM320 Nm0-100 km/h - 8,7 s220 km/h4,1 l/100 km

Zagadką pozostają osiągi najmocniejszego silnika w ofercie A3, jednak najprawdopodobniej jednostka ta będzie rozwijać około 210 KM i 320 Nm.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Aby już na starcie zyskać przewagę nad Mercedesem, Audi startuje równocześnie z modelami A3 i S3. Dane dla modelu S3 podane w tabeli odnoszą się do auta z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Samochód jest również dostępny z dwusprzęgłową przekładnią S-Tronic, która skraca czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h do 4,9 s i obniża spalanie o 0,1 l/100 km.

Nie mogę się doczekać debiutu wersji RS3 sedan, która jak dotąd jest znana jedynie jako koncept i już od jakiegoś czasu czeka na wejście do produkcji. Auto w tej odmianie ma osiągać nawet 408 KM.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/46] Źródło zdjęć: |

Źródło: Audi

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.