Audi A3 sedan i 408 KM w Genewie!

Pod koniec lutego Audi nieoczekiwanie ogłosiło, że na genewskim salonie pojawi się prototyp Audi A3 w wersji sedan z silnikiem o mocy 408 KM. Szkice zaprezentowane przez producenta z Ingolstadt robiły wrażenie. Nie były one jednak nawet w połowie tak piękne jak produkt finalny.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Pod koniec lutego Audi nieoczekiwanie ogłosiło, że na genewskim salonie pojawi się prototyp Audi A3 w wersji sedan z silnikiem o mocy 408 KM. Szkice zaprezentowane przez producenta z Ingolstadt robiły wrażenie. Nie były one jednak nawet w połowie tak piękne jak produkt finalny.

Zapowiedzi Audi były mało obiecujące. Kto by pomyślał, że tak duża i poważna firma może ledwie tydzień przed premierą prototypu ogłosić o jego istnieniu. Te zapowiedzi dawały do zrozumienia, że w Genewie zobaczymy jedynie bardzo wstępną wersję auta, która najprawdopodobniej trafi do kosza. Nic bardziej mylnego.

Zaprezentowane dzisiaj A3 w wersji sedan jest niemal ukończonym projektem. To nie kolejna wariacja natchnionych artystów przykutych do desek kreślarskich, to niemal finalny produkt, w którym widać nawet odrobinę księgowego. Gdzie? Chociażby kierownica, czy to nie ta, którą znamy m.in. z R8?

Audi-A3-Concept
Audi-A3-Concept

Stylistycznie auto nawiązuje do innych modeli rodem z Ingolstadt, ale nie można mu niczego zarzucić. Nowe A8 wydaje się zbyt fikuśne, A6 zbyt owalne, a A3 Sedan jest po prostu perfekcyjne stylistycznie.

Oprócz stylistyki, zachwyca również silnik. To klasyczna pięciocylindrówka o pojemności 2,5-litra, która produkuje 408 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Pierwsza setka w 4,1 sekundy oraz prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. Średnie spalanie 9,1-litra - czy kogoś to obchodzi?

Audi-A3-Concept
Audi-A3-Concept

Pod nadwoziem kryje się tak naprawdę Audi RS3, więc nie ma co się obawiać o właściwości jezdne. Z ciekawostek warto zwrócić uwagę na uchwyty do iPadów ukryte w oparciach przednich foteli. Prawdę mówiąc cała deska rozdzielcza wygląda jakby projektował ją Steve Jobs.

Co najważniejsze, to auto ma ogromne szanse by w praktycznie niezmienionej formie trafić do produkcji. To jedno z najpiękniejszych aut z Ingolstadt jakie kiedykolwiek zaprezentowano na targach motoryzacyjnych.

Audi A3 Concept Sedan
Audi A3 Concept Sedan
  • Audi-A3-Concept-5
  • Audi-A3-Concept
  • Audi-A3-Concept
  • Audi-A3-Concept
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
  • Audi A3 Concept Sedan
[1/13] Audi-A3-Concept-5 Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
1600 sposobów na oszczędności. Japońska marka przechodzi do działania
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Chińczycy w top 10 europejskiej sprzedaży. W tej kategorii rosną z każdym miesiącem
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem