Arrinera wchodzi na giełdę

Spółka Arrinera Automotive Holding PLC została zarejestrowana na londyńskiej giełdzie GXG Markets.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Arrinera Automotive Holding PLC to spółka-matka warszawskiej firmy Arrinera Automotive S.A. Jest zależna od spółki VENO S.A., notowanej na rynku akcji NewConnect.

Łukasz Tomkiewicz, prezes Arrinera Automotive S.A., tłumaczy wybór GXG Markets tym, że polski samochód sportowy ma być modelem globalnym, stąd wybór giełdy zagranicznej. Ma to zapewnić dostęp do inwestorów z całego świata.

Tomkiewicz w wywiadzie dla Bankier.pl powiedział, że duże zainteresowanie wykazują potencjalni inwestorzy z Wielkiej Brytanii i Zatoki Perskiej, a także z Polski. Pieniądze pozyskane ze sprzedaży akcji mają posłużyć na uruchomienie produkcji modelu Arrinera Hussarya i dalszy rozwój projektu.

Obraz

Tomkiewicz liczy na pozyskanie 10 mln euro. Polska firma chce sprzedawać swoje auto m.in. w Chinach, na Bliskim Wschodzie i w Europie Zachodniej, a w późniejszym okresie również w Stanach Zjednoczonych.

Pierwszym modelem, który trafi do produkcji, będzie Arrinera Hussarya 33. Produkcja samochodu, jak wskazuje nazwa, zostanie ograniczona do 33 sztuk.

Do napędu auta będzie służyć silnik V8 o mocy 650 KM. Producent podaje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniesie 3,2 s, a prędkość maksymalna 340 km/h.

Arrinera Hussarya 33 ma kosztować ok. 200 000 euro, zaś wersja standardowa o 40 000 euro mniej. Produkcja ma ruszyć w 2015 r.

Sebastianie, dzięki za cynk!

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯