Alternatywa dla Volvo? Lynk&Co 02 chce powalczyć o europejskiego klienta
27.03.2018 11:59, aktual.: 14.10.2022 14:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volvo odnotowuje najlepsze wyniki w swojej historii, a chińscy właściciele nie zamierzają zmniejszać tempa. Kolejnym krokiem ma być wprowadzenie do europejskiej sprzedaży marki Lynk&Co, a kluczem do sukcesu ma być model 02.
Być może nie słyszeliście o Lynk&Co – chińskiej marce, która planuje pojawić się na europejskim rynku. Tymczasem warto poświęcić jej sporo uwagi, bowiem należy ona do Geely, konglomeratu, który postawił na nogi Volvo. Nowy model Lynk&Co współdzieli sporo elementów z Volvo XC40, a to już powinno wzbudzić wasze zainteresowanie.
Tym bardziej, że Lynk&Co 02 będzie produkowany w fabryce w Ghent w Belgii, tuż obok najmniejszego szwedzkiego SUV-a. 02 ma rzucić wyzwanie Audi Q2 czy Mercedesowi GLA. Według producenta, jest on skierowany do młodych, aktywnych ludzi mieszkających w mieście – tak jak kilkanaście (jeśli nie kilkadziesiąt) samochodów konkurencji.
Lynk&Co zamierza otworzyć kilka punktów sprzedaży w formie butików. Na celowniku są Amsterdam, Londyn, Barcelona, Berlin i Bruksela. Model 02 będzie oferowany w formie 8 wariantów, bez opcjonalnych, płatnych dodatków. Trzeba zdecydować się na to, co przygotuje producent.
Model 02 ma być oparty na platformie CMA, co oznacza montaż pod maską silnika trzycylindrowego o pojemności 1,5 l wspomaganego przez układ hybrydowy i przekazującego moc przez siedmiobiegową skrzynię biegów. Pełny "elektryk" Lynk&Co ma pojawić się na rynku po premierze elektrycznego XC40, czyli dopiero po 2019 roku.
Podobieństwa nie kończą się na wspólnej mechanice czy elementach wnętrza. Lynk&Co 02 ma być oferowany w ramach abonamentu, tak jak chociażby XC40 czy auta z marki Polestar. Klienci wybiorą pojazd na 36 miesięcy, będą płacić określoną stawkę, a po zakończeniu umowy będą mogli wybrać kolejny samochód.