2013 Kia Optima Hybrid - co nowego?


Kia zaprezentowała odświeżony model Optima Hybrid. Auto otrzymało poprawki w zakresie zespołu napędowego oraz inne modyfikacje mechaniczne i stylistyczne. Nie obyło się również bez zmian na liście wyposażenia.
Kia Optima Hybrid z rocznika modelowego 2013 otrzymała mocniejszy Hybrid Starter Generator oraz ulepszoną litowo-polimerową baterię o pojemności 47 kW. Poza tym silnik elektryczny generuje teraz 48 KM. Jednak łączna moc hybrydowej Optimy spadła z 209 KM do 201 KM. Do 318 Nm wzrosła za to wartość maksymalnego momentu obrotowego (poprzednio 264 Nm). Kia szacuje, że poprawiona Optima Hybrid w cyklu mieszanym spali jedynie ok. 6,2 l/100 km (38 mpg).
Inne zmiany, jakie otrzymała proekologiczna Optima, to poprawione i obniżone zawieszenie, usprawnienia aerodynamiczne oraz lżejsze 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe. Poza tym Kii udało się powiększyć przestrzeń bagażową (nie podano konkretnych liczb).
Zobacz również: Kia e-Niro - ruszam w poszukiwaniu źródeł energii
Warto wspomnieć o nowym wariancie EX, wyposażonym w szklany dach, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, system nawigacji satelitarnej oraz 8-głośnikowy system audio marki Infinity.

Segment samochodów sprzedawanych jako idealne do miasta w ostatnich latach rozrósł się tak bardzo, że niektóre modele coraz trudniej trafnie sklasyfikować. Jednym z przykładów może być Kia Soul. Czy intrygujące auto z Korei jest już międzysegmentowym crossoverem, małym MPV czy może nieco rozrośniętym miejskim hatchbackiem?
Źródło: Kia

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze