Revozport California RZF (2013)

Revozport California RZF (2013)

Revozport California RZF (2013)
Olgierd Lachowski
11.05.2013 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:25

Po zestawie spojlerów do Ferrari F12berlinetty tuningowa firma Revozport zaprezentowała podobny kit przeznaczony do mniejszej Californii. Silnik pozostał niestety seryjny.

Za Ferrari Californię brało się już wielu tunerów – w tym słynny Novitec. Revozport co prawda nie przeprowadza modyfikacji mechanicznych, ale te wizualne są co najmniej tak samo rozbudowane jak w przypadku Noviteca. Fakt, że tuner z Niemiec nie montuje zbyt wielu spojlerów na przerabianych przez siebie samochodach, więc nietrudno przebić go pod względem ilości dodatków do nadwozia.

Obraz

Nie zawsze jednak ilość idzie w parze z jakością, i nie chodzi tutaj o jakość wykonania części, tylko o design. Ferrari to pod względem tuningu optycznego bardzo delikatne wozy, w których łatwo coś zepsuć. Na szczęście Revozport zachowało umiar.

W pakiecie RZF znajdują się przedni splitter, dyfuzor z tyłu i lotka na pokrywie bagażnika. Tak jak w przypadku większej F12berlinetty, tak i w Californii montowane przez Revozport elementy zrobione są z kompozytów. Części mogą być pomalowane błyszczącym lub matowym lakierem.

Obraz

Prócz dyfuzora, który jest kopią oryginału – tyle, że wykonaną z włókien węglowych – wszystkie detale są zaprojektowane według pomysłu stylistów przedsiębiorstwa tuningowego. Według zapewnień Revozport listwa przymocowana do pokrywy bagażnika zwiększa docisk tylnej osi do jezdni w trakcie szybkiej jazdy.

Jak wspomniałem wcześniej, pod maską Ferrari Californii znajduje się seryjna jednostka napędowa. V-ósemka o objętości skokowej 4,3 l ma bezpośredni wtrysk paliwa i może pochwalić się mocą 490 KM przy 7750 obr./min. Egzemplarze sprzed rocznika 2012 miały 460 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 505 Nm i jest dostępny przy 5000 obr./min.

Obraz

California jest pierwszym drogowym seryjnym Ferrari wyposażonym w dwusprzęgłową przekładnię. Zautomatyzowana skrzynia biegów ma siedem przełożeń i przenosi napęd na tylne koła.

Roadster-coupé z Włoch przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,80 s i osiąga prędkość 312 km/h.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: gtspiriti

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)