5 najszybszych aut produkcyjnych

Rzeczą oczywistą jest, że w motoryzacji superszybkie auta cieszą się ogromną popularnością i zainteresowaniem. Stały się oczywiście przedmiotami rywalizacji niektórych producentów o posiadanie w swej ofercie najszybszego auta na świecie. Mercedes, Bentley, Ferrari czy Lamborghini są jednymi z najbardziej znanych przykładów.

Obraz
Szymon Chołys

Poniżej wraz z krótkim opisem przedstawiam 5 najszybszych superaut produkcyjnych wszechczasów, począwszy od tego "najwolniejszego" po ten, który cieszy się najlepszym wynikiem.

Poniżej wraz z krótkim opisem przedstawiam 5 najszybszych superaut produkcyjnych wszechczasów, począwszy od tego "najwolniejszego" po ten, który cieszy się najlepszym wynikiem.

Miejsce V - 1993 Jaguar XJ220 (349,4 km/h , 217 mph)

Powracamy do roku 1992. Dawnemu brytyjskiemu kierowcy Formuły 1 - Martinowi Brundle - udało się pobić dotychczasowy rekord należący do Bugatti EB110 SS. Dokonał tego właśnie za kierownicą Jaguara XJ220 na torze Nardo Ring, a jego maksymalna prędkość wyniosła 341,7 km/h.

Katalizatory zamontowane w Jaguarze ograniczały jednak maksymalną moc silnika i uniemożliwiały wykorzystanie jego maksymalnych możliwości. Ich usunięcie zwiększyło dostępny zakres obrotów i dało większą prędkość maksymalną.

Przy drugim podejściu Brundle osiągnął więc 349,4 km/h ustanawiając nowy rekord, który utrzymał się przez prawie dwa lata.

Miejsce IV - 1994 McLaren F1 (386,7 km/h, 240,1 mph)

mclaren-f1
mclaren-f1

Pierwsza próba odbyła się w 1995 roku. Było to pierwsze takie wydarzenie, gdy pobito rekord prędkości autem dopuszczonym do ruchu ulicznego. Wtedy maksymalna prędkość McLarena wyniosła 372 km/h, choć tak jak w przypadku Jaguara twierdzono, że po zdjęciu ograniczenia obrotów dałoby się osiągnąć więcej.

  1. marca 1998 roku kierowca wyścigowy Andy Wallace podjął drugą próbę i pobił dotychczasowy rezultat osiągając 386,7 km/h. Rekord utrzymał się na pierwszym miejscu przez siedem lat.

Miejsce III - 2004 Koenigsegg CCR (387,37 km/h, 240,1 mph)

koenigsegg-ccr
koenigsegg-ccr

Dominacja McLarena F1 zakończyła się 28. lutego 2005 roku na torze Nardo. Koenigsegg CCR był prowadzony przez Lorisa Bicocchi.

Standardowy CCR był napędzany 4,7-litrowym aluminiowym V8, połączonym z 6-stopniową manualną przekładnią. Nowy mistrz dysponował mocą 806 KM. Inżynierowie postanowili jednak udoskonalić go dwiema sprężarkami mechanicznymi oraz tytanowym układem wydechowym.

Oprócz tego oczywiście auto posiada masę szczegółów poprawiających aerodynamikę. Koła zostały wyposażone w 19-calowe felgi z przodu oraz 20-calowe z tyłu na oponach Michelin Pilot Sport 2. kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Miejsce II - 2005 Bugatti Veyron (408,57 km/h, 253 mph)

bugatti-veyron
bugatti-veyron

Maszyna jest zasilana 8-litrowym, poczwórnie doładowanym silnikiem W16 o mocy 1001 KM. "Setkę" osiąga w zaledwie 2,46 sekundy, 160 km/h w 5,2, natomiast 400 km/h w 50 sekund!

Historyczne maksimum tego potwora to 408,47 km/h na torze Ehra-Lessien, tym samym, na którym swój rekord ustanowił McLaren F1 w 1998 roku.

Początkowo Veyron miał problemy ze stabilnością przy dużych prędkościach, przez co zostawał wstrzymywany.

Miejsce I - 2007 SSC Ultimate Aero (412,28 km/h, 256,18 mph)

ssc-ultimate-aero
ssc-ultimate-aero

Zasila go jednostka o pojemności 6,35 litra oraz ogromnej mocy 1183 koni mechanicznych.

To tylnonapędowe superauto  zostało "ubrane" w opony Michelin Pilot Sport PS2 na trzyczęściowych alufelgach.

SSC osiąga pierwszą "setkę" w 2,78 sekundy a ćwierć mili w jedyne 9,9. Jednak nie patrząc na te wyniki można chyba spokojnie nazwać go dziełem sztuki. Posiada wszystkie najnowsze technologie, klimatyzację, pełną "elektrykę", nawigację, system audio z 10 głośnikami oraz 17-calowy wyświetlacz LCD z kamerą cofania.

Niestety, nie każdego będzie stać na to cudo. Jeśli jednak ktoś jest w stanie wyłożyć 100.000 dolarów może przyłączyć się do aukcji na eBay'u.[block position="inside"]10117[/block]

Źródło: autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa