Test: BMW M240i - żelazna pięść w jedwabnej rękawicy

Z rynku motoryzacyjnego coraz częściej znikają samochody, które są mało uniwersalne. Wiele popularnych hatchbacków straciło nadwozia trzydrzwiowe, a niektóre modele zostały zastąpione SUV-ami, Są jednak marki, które pielęgnują relacje z klientami, dla których liczy się coś więcej niż pojemny bagażnik i wygoda w instalowaniu fotelików dla dzieci.

BMW M240i — test wideo

Najnowsze wcielenie Serii 2 jest szersze, dłuższe oraz niższe względem swojego poprzednika. Dodatkowo kierowca może liczyć na nowe multimedia oraz bardzo szeroki wachlarz systemów asystujących. To, co jednak najbardziej elektryzuje w tym modelu to silnik, który (póki na rynku nie pojawi się odmiana M2) jest najmocniejszą możliwą opcją do wyboru.

Sercem tego modelu jest jednostka R6 o pojemności 3 litrów i mocy 374 KM. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 500 Nm sprawi, że — według katalogu — będziemy w stanie osiągnąć pierwszą setkę po 4,3 sekundy, a jeśli odczekamy kilka kolejnych chwil, to osiągniemy maksymalną prędkość wynoszącą 250 km/h.

Brzmienie silnika jest bardzo przyjemne dla ucha, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, natomiast nawet w trybie sportowym akustyka układu wydechowego nie przyprawia o ból głowy. Wręcz przeciwnie! Aż chce się tego słuchać. Tryby jazdy całkowicie zmieniają oblicze tego samochodu, dlatego auto idealnie sprawdzi się w codziennym użytkowaniu.

Ceny Serii 2 zaczynają się od 155 tys. zł. Odmiana M240i to wydatek na poziomie 250 tys. zł, natomiast nasz testowy egzemplarz to koszt dwóch bazowych modeli. Z niecierpliwością pozostaje nam poczekać na odmianę M2, która z pewnością da więcej sportowej frajdy, niemniej M240i to idealne wyważenie pomiędzy przyjemnym na co dzień komfortem a wywołującym uśmiech, drapieżnym obliczem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Wideo: Kia e-Niro - ruszam w poszukiwaniu źródeł energii Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100 KM Titanium [test] Test wideo: BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi? Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice Podsumowanie testów Autokult 2013 Honda Civic 1,6 i-DTEC Lifestyle - Civic z "małym" dieslem [pierwsza jazda autokult.pl] Audi RS5 Cabriolet - zagrożony gatunek [test autokult.pl] DS 5 1.6 THP 200 SportChic - test [wideo] Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI - tak oszczędny, że znów nie uwierzycie Dzień z BMW i3s, czyli czy auto elektryczne ma sens, jeśli mieszka się w bloku? Renault Clio piątej generacji w pierwszym teście. Słowo klucz to dojrzałość Test wideo: Kia Stinger - właśnie dlatego jej nie kupisz

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył