Test wideo: DS 9 kontra Lexus ES. Od samochodów popularnych do premium. Kto zrobił to lepiej?

Lexus był kiedyś nowy w segmencie premium, ale do dzisiaj zdążył wydeptać już szlaki i nikt jego pozycji nie kwestionuje. DS jest teraz "tym nowym" – czy uda mu się osiągnąć taki sukces, jak Lexusowi? Porównaliśmy dwie limuzyny segmentu premium, żeby to sprawdzić.

Lexus ES kontra DS 9 – test wideo

Lexus jest już starym wygą w segmencie premium, ale nie zapominajmy, że został powołany do życia przez Toyotę, czyli producenta samochodów popularnych.

Mniej więcej to samo zrobił jakiś czas temu Citroën z grupą PSA, które stworzyły osobną markę premium – DS. Jak limuzyna DS-a wypada w porównaniu do modelu japońskiego przedstawiciela segmentu premium?

Lexus ES to następca GS-a, który sprawdza się i jako limuzyna dla kierowcy, i dla pasażerów. Od DS 9 jest dłuższy o 4,1 cm, ale z kolei DS jest szerszy o 6,7 cm. W limuzynach ważny jest też rozstaw osi i o ile Lexus ES ma 2870 mm, to w DS-ie jest on o 25 mm dłuższy, co sugeruje większą ilość miejsca w środku.

Oba samochody można kupić jako hybrydy, ale ceny hybrydowych DS-ów są o około 10 tys. zł wyższe niż lexusów. Czy słusznie? Czy faktycznie DS zrobił to lepiej od doświadczonego Lexusa? Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 4x4 - test BMW 750d xDrive M-Sport kontra Audi A8 4.2 TDI quattro - test Audi Q2 2.0 TDI quattro: mały crossover za 200 tys. zł Volvo V60 Cross Country i V60 T8: pierwsza jazda nowymi wersjami szwedzkiego kombi Nowy Jeep Wrangler Rubicon jest tak bezkompomisowy jak poprzednik. Tylko, że lepszy Lexus GS F - jedna litera zmienia wszystko BMW 630d GT xDrive: zagadka pochodzenia rozwiązana Audi A3 8Y - lifting czy nowa generacja? Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT - test, opinia, spalanie, cena Test Mazdy 3. Skupia się wokół kierowcy, ale całkowicie zapomina o pasażerach Przez Bawarię na BMW F 850 GS Test: Volvo V70 2.4T AWD – rodzinne kombi, które uwiodło prezydenta

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem